Łódzkie MPK odebrało w ostatnich dniach sierpnia dziewiąty i dziesiąty dostarczony w tym roku wagon tramwajowy NF6D sprowadzony z niemieckiego Bochum. Pojazdy są aktualnie przystosowywane do ruchu na łódzkiej sieci. Na ulice Łodzi wyjeżdżają tymczasem tramwaje, które trafiły tu wcześniej: w ruchu jest już sześć wagonów tej serii.
W sierpniu informowaliśmy na naszych łamach
o kolejnej spodziewanej dostawie wagonów tramwajowych NF6D z Bochum. Tramwaje dojechały do polskiego odbiorcy i są obecnie przygotowywane do ruchu liniowego. Łódzki przewoźnik w tym roku odebrał więc już dziesięć pojazdów wycofanych z ruchu przez przedsiębiorstwo tramwajowe Bogestra.
Przystosowywanie wagonów do ruchu trwa około miesiąca – W 2017 r. sprowadzono jeden wagon, więc łącznie mamy ich jedenaście sztuk – podlicza Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Pojazdy z ostatniej dostawy nosiły u swojego poprzedniego właściciela numery taborowe 411 i 428. Pierwszy z nich został wyprodukowany w zakładach Duewag w 1992 r., a obecnie pomalowany jest w czerwono-biało-szare barwy zakładowe Bogestry (takie same jak wagony, które już wyjechały na łódzkie ulice).
Drugi z wagonów jest o rok młodszy i przybył do Łodzi w malowaniu reklamowym, w tym częściowo z okleiną okienną. – Dostosowanie tramwajów do łódzkich standardów trwa około miesiąca – powiedziała nam przedstawicielka łódzkiego przewoźnika. Ich debiutu liniowego możemy więc spodziewać się na przełomie września i października.
Pierwszy dzień służby w rezerwie, drugi – na „jedenastce”Tymczasem trwa wprowadzanie do ruchu kolejnych egzemplarzy z poprzedniej dostawy. – 4 września na trasę linii 11 wyjechał szósty wagon – relacjonuje nasza rozmówczyni. Zgodnie ze słowami Agnieszki Magnuszewskiej pojazd gotowy był do ruchu już dzień wcześniej, bo 3 września wystawiony został jako pojazd rezerwowy. Wagon nr 1866 w Bochum nosił numer taborowy 412. Został wyprodukowany w 1992 r.
Przypomnijmy, że MPK-Łódź
zapowiedziało rozpoczęcie procesu modernizacji sprowadzanych wagonów. Prace mają ruszyć we własnym Zakładzie Techniki w przyszłym roku. Na razie warsztat zajmuje się jednak głównie podstawowym przystosowywaniem tramwajów do kursowania po łódzkiej sieci tramwajowej. Na początku przyszłego roku ma zakończyć się też modernizacja
ostatniego przewidzianego do generalnego remontu składu wagonów 805Na.