Jeden z eksploatowanych przez MPK-Łódź dziesięcioletnich z wagonów produkcji Pesy jest odstawiony z powodu awarii wózków. Przewoźnik chciał zakupić nowe części, ale nie znalazł się żaden dostawca, który spełniałby stawiane w pierwszym przetargu wymogi i chciałby sprzedać łódzkiej firmie niezbędne części. Postępowanie będzie ponowione.
Łódzkie MPK musiało wyłączyć z eksploatacji jeden z wagonów 122N produkcji bydgoskiej Pesy z powodu awarii wózków. Przewoźnik ma problem z zakupem części zamiennych, więc okres jego odstawienia wydłuża się względem pierwotnych planów. Nie udało się bowiem rozstrzygnąć pierwszego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę odpowiednich elementów.
Przetarg na komplet wózków został unieważniony – Jeden wagon typu Pesa 122N jest wyłączony z eksploatacji ze względu na awarię wózków – potwierdza Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – Chcieliśmy więc zakupić komplet wózków (dwa napędowe i jeden toczny) do tego wagonu – mówi nasza rozmówczyni, opisujac ogłoszone niedawno zamówienie. Jak wynika jednak z zamieszczonej na łamach witryny MPK dokumentacji, do udziału w postępowaniu nie zgłosił się ani jeden oferent, którego oferta nie podlegałaby odrzuceniu.
Łódzka spółka oczekiwała dostarczenia wózków napędowych typu 12NN i wózka tocznego 13NN, przy czym dopuszczała możliwość zakupu innych wózków o parametrach równoważnych. Miały one pozwalać na eksploatację wagonu 122N z prędkością do 80 km/godz. i przy nacisku statycznym do 100 kN na oś. Zakres temperaturowy pracy określono na od -30 do 60 stopni Celsjusza. Wszystkie komponenty wózków miały być fabrycznie nowe.
W najbliższym czasie należy spodziewać się powtórnego postępowania – Postępowanie będzie ponawiane w najbliższym czasie – zapewnia Agnieszka Magnuszewska. Nie podaje przy tym konkretnego terminu, w jakim planowana jest naprawa niesprawnego obecnie wagonu. W pierwszym – unieważnionym – przetargu założono sześciomiesięczny termin dostawy wózków liczony od dnia podpisania umowy z oferentem.
Łódzkie wagony 122N zostały dostarczone w 2008 r., a ich zakup był związany z realizacją pierwszego etapu nigdy nieukończonej inwestycji Łódzki Tramwaj Regionalny. Przez lata obsługiwały wyłącznie magistralne połączenie 11 spinające północ z południem miasta. Obecnie kursują także na „dwunastce”, jednej z ważniejszych linii w relacji wschód – zachód. MPK-Łódź eksploatuje dziesięć takich tramwajów wyprodukowanych w bydgoskich zakładach Pesy.