Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

ŁKA ponawia przetarg na 20 autobusów hybrydowych

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2022-05-05 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ŁKA ponawia przetarg na 20 autobusów hybrydowych
fot. WU
Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła powtórny przetarg na zakup 20 autobusów hybrydowych, które będą służyły w ramach linii dowozowych do sieci kolejowej na terenie województwa łódzkiego. Zakup jest w dużej mierze dofinansowany z Polskiego Ładu.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła ponowny przetarg na zakup 20 autobusów hybrydowych, które mają uzupełnić sieć transportową w regionie i jeszcze w lepszy sposób zintegrować kolej z autobusami. Właścicielem pojazdów ma pozostać województwo łódzkie, a region otrzymał na zakup nowych autobusów ponad 27 milionów złotych w ramach pierwszego naboru programu inwestycji strategicznych, tzw. Polskiego Ładu.

Pierwsze postępowanie zostało unieważnione, ponieważ jedyna złożona oferta, autorstwa firmy Solaris, znacząco przekraczała budżet zamawiającego. Teraz region próbuje kupić hybrydy po raz kolejny.

Autobusy, które chce kupić ŁKA mają być nowe, a ich długość została określona w przedziale 10,5-11 metra. Pojazdy mają pomieścić co najmniej 70 pasażerów, z czego minimum 27 na miejscach siedzących. Przewidziano miejsce na wózek inwalidzki lub też wózek dziecięcy. Preferowany układ drzwi to 1:2:0 lub też 2:2:0. Hybrydy mają być niskopodłogowe lub też niskowejściowe.

Pojazdy mają być napędzane dwoma silnikami, elektrycznym oraz spalinowym, spełniającym normę Euro VI. Moc silnika elektrycznego określono na co najmniej 14 kW. Autobusy mają mieć zdolność odzyskiwania energii w trakcie hamowania, a także możliwość magazynowania tej energii i wykorzystania jej do ruszania, a także przyspieszenia pojazdów. Minimalna moc głównego, spalinowego silnika, to 170 kW.

Autobusy mają być wyposażone w klimatyzację oraz ogrzewanie, a także porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. W pojazdach będzie też monitoring, a także system zliczania pasażerów. Każda hybryda ma być też wyposażona w jeden mobilny biletomat.

Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 13 miesięcy od dnia podpisania umowy lecz nie wcześniej niż 12 miesięcy od jej podpisania. Startować mogą wykonawcy, którzy w przeciągu trzech ostatnich lat zrealizowali co najmniej jedno zamówienie opiewające na dostawę minimum 10 autobusów hybrydowych.

Oferty w postępowaniu można składać do 2 czerwca 2022 roku, a o wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydują cena brutto - 60%, gwarancja na cały pojazd - 30%, moc silnika spalinowego - 8%, a także liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi - 2%.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5