Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

ŁKA ogranicza rozkład w aglomeracji i podnosi ceny

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2016-06-14 15:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ŁKA ogranicza rozkład w aglomeracji i podnosi ceny
fot. Kasper Fiszer.Bilety na linii Łódź – Kutno drożeją
Pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Łodzi-Widzewa do Zgierza nie będą kursować w soboty i niedziele. Podróżujący w kierunku Kutna i Łowicza muszą natomiast liczyć się ze wzrostem cen biletów.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadziła wraz z czerwcową korektą rozkładu jazdy kilka istotnych zmian w swojej ofercie. Najważniejsze z nich to rezygnacja z obsługi linii Łódź Widzew – Zgierz w dni wolne i istotna podwyżka cen biletów na trasach do Kutna i Łowicza. Przewoźnik tłumaczy, że dostosowuje ruch pociągów do potrzeb, a zaktualizowany cennik i tak jest dla podróżnych bardzo atrakcyjny.

Mało pociągów, mało podróżnych

Otwarty we wrześniu 2014 r. połączenie Łódź Widzew – Zgierz było pierwszym w ofercie ŁKA o ściśle aglomeracyjnym charakterze i miało stanowić istotne uzupełnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej. Jak informuje rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Marta Markowska, w weekendy pociągi nie cieszyły się jednak dużym zainteresowaniem podróżnych. – W weekend z pociągów korzystało średnio trzy razy mniej osób niż w ciągu tygodnia. Wskaźnik zajętości miejsc w pociągu w ciągu doby w pierwszym kwartale tego roku wyniósł mniej niż 17%. W niektórych pociągach jechało zaledwie kilku pasażerów – tłumaczy.

Przewoźnik stwierdza, że w dni wolne podróżni częściej wybierają autobusy lub tramwaje. Pociągi ŁKA miały jednak wygrywać z nimi o wiele krótszym czasem przejazdu (16 min. w pełnej relacji). Podstawowymi powodami niewielkiego zainteresowania mogły być niska częstotliwość i niepełne powiązanie taryfowe. ŁKA oferowała ostatnio w dni wolne jedynie cztery pary pociągów, a trasa przez Stoki i Arturówek omija centrum Łodzi. Wielu pasażerów musiałoby więc dojechać na dworzec autobusem, a bilet jednorazowy komunikacji miejskiej nie uprawnia do przesiadki na pociąg, podczas gdy umożliwia np. kontynuowanie podróży tramwajem podmiejskim.

Łódzka kolej mniej aglomeracyjna

Ograniczenie oferty komunikacji pomiędzy Łodzią a jej miastem satelickim to kolejny przykład likwidacji połączeń przewoźnika o charakterze miejskim. Nie wykonuje on dziś bowiem ani istniejących podczas przebudowy tzw. trasy W – Z kursów Łódź Widzew – Łódź Żabieniec, ani wprowadzonych w zeszłym roku połączeń wewnątrz Zduńskiej Woli. Nie przetrwały także organizowane przez ŁKA autobusowe linie w Strykowie, Głownie i Sieradzu.

Wycofanie się z weekendowej obsługi linii do Zgierza ma mieć także związek z optymalizacją pracy taboru. – Decyzja przewoźnika o okrojeniu połączeń podyktowana jest (...) efektywniejszym wykorzystaniem taboru kursującego między Zgierzem a Łodzią do uruchomienia kursów w innych relacjach na terenie województwa – czytamy w komunikacie prasowym spółki. Przewoźnik nie precyzuje jednak, jakie połączenia zostaną wzmocnione np. poprzez ich obsługę składami dwóch jednostek.

Popularne bilety podrożały nawet o 20 procent

Niekorzystną dla pasażerów informacją jest także znacząca podwyżka cen biletów jednorazowych na trasach z Łodzi przez Zgierz do Kutna i Łowicza. ŁKA oferuje tam bilety wydawane w ramach oferty Łódź Bliżej Ciebie. Od niedzieli są one jednak w niektórych relacjach droższe niż dotychczas nawet o ok. 20 procent (np. z Łodzi do Kutna za bilet zapłacimy już nie 11, a 13 zł, do Łowicza – 11 zł zamiast 9,50 zł, do Strykowa – 6 zł zamiast 5 zł). Są jednak i takie relacje, w których opłata pozostała na dotychczasowym poziomie (np. Łódź – Grotniki – 6,50 zł).

– Zaktualizowane ceny są nadal atrakcyjne i o 30% niższe względem obowiązującej taryfy kilometrowej – przekonuje Marta Markowska. – Na tym samym, niezmienionym poziomie pozostały ceny pozostałych biletów jednorazowych i okresowych – dodaje.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
UMWŁ planuje Łódzko-Warszawską Kolej Aglomeracyjną

Komunikacja

UMWŁ planuje Łódzko-Warszawską Kolej Aglomeracyjną

Kasper Fiszer 11 czerwca 2016

Łódzkie bez spójnego systemu transportowego

Felietony i komentarze

Łódzkie bez spójnego systemu transportowego

Kasper Fiszer 16 maja 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5