Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

ŁKA: Od grudnia do Zgierza z Łodzi Fabrycznej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2016-08-05 13:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ŁKA: Od grudnia do Zgierza z Łodzi Fabrycznej
Fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA pomiędzy Widzewem a Zgierzem
Weekendowe połączenia na jedynej ściśle aglomeracyjnej linii łódzkiego przewoźnika kolejowego zostaną zachowane. W grudniu oferta połączeń, także tych realizowanych w dni robocze, zostanie przebudowana. Ułożenie atrakcyjnego rozkładu jazdy nadal utrudniać będą jednak uwarunkowania infrastrukturalne długiego jednotorowego szlaku.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna poinformowała dziś, że weekendowe pociągi kursujące pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem pozostaną w rozkładzie jazdy. Przewoźnik uruchomił tam 9 lipca dwie pary kursów realizowanych w soboty i niedziele po miesięcznym zawieszeniu ruchu w dni wolne. Spółka zapowiadała jednak, że być może odwoła je ponownie już we wrześniu, jeśli frekwencja będzie zbyt niska.

Bezpośrednio do centrum Łodzi

– Połączenia te będą realizowane do połowy grudnia tego roku – potwierdza Anna Kulik z wydziału komunikacji społecznej i promocji ŁKA. Zapowiada też, że wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy spółka przebuduje ofertę połączeń na tej trasie. – Ma wówczas nastąpić otwarcie dworca Łódź Fabryczna. W związku z tym Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje uruchomić codzienne i bezpośrednie połączenia ze stacji Zgierz do stacji Łódź Fabryczna przez Łódź Widzew – mówi.

Łódzki przewoźnik liczy, że zapewnienie bezpośredniego dojazdu z satelickiego Zgierza do ścisłego centrum stolicy regionu spotka się z dużym zainteresowaniem. Kolej ma się bowiem stać konkurencyjna względem innych środków transportu – tramwaju, autobusu czy samochodu. Stacja Widzew położona jest bowiem peryferyjnie, daleko od łódzkiego Śródmieścia leżą też wszystkie przystanki pośrednie, co utrudnia skuteczne konkurowanie o pasażera.

Stworzenie stabilnego rozkładu stało się niemożliwe

Łódzka Kolej Aglomeracyjna tłumaczy też, dlaczego – o czym szerzej pisaliśmy w czerwcu – oferta połączeń na jedynej linii o charakterze miejskim w ofercie przewoźnika została niedawno okrojona. – W grudniu 2015 r. rozpoczęły tam kursowanie pociągi PKP Intercity. Wydaje się, że 8, a później 6 pociągów tej spółki to niewiele. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę, że mają one priorytet w poruszaniu się po torach, a także fakt, że remontowana była infrastruktura na dalszych odcinkach ich tras, to ułożenie korzystnego dla pasażerów i stabilnego rozkładu jazdy stało się niemożliwe. Wpłynęło to na decyzję o korekcie liczby połączeń ŁKA – mówi Anna Kulik.

Przedstawicielka przewoźnika zapewnia, że z rozkładu wypadły tylko te kursy, które cechowały się najniższą frekwencją. – W niektórych pociągach zapełnienie nie sięgało nawet 10 procent – wskazuje. Spółka nie przedstawia natomiast póki co wyników przewozowych połączeń weekendowych po ich wznowieniu.

Trudno budować kolej aglomeracyjną na linii jednotorowej

ŁKA zwraca także uwagę na podnoszone już wielokrotnie problemy wynikające z ograniczeń infrastrukturalnych, które sprawiają, że rozkład jazdy pomiędzy Łodzią a Zgierzem odbiega i będzie odbiegał od standardów przyjętych dla kolei stricte aglomeracyjnych. – Brakuje mijanek, brakuje przystanków w pobliżu osiedli, utrudnieniem jest konieczność jazdy w określonych odstępach czasu. Nakładają się też na to warunki techniczne jednotorowych tras Zgierz – Kutno i Zgierz – Łowicz Przedmieście, które uniemożliwiały nam w wielu przypadkach założenie dobrych skomunikowań – wylicza Anna Kulik.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Dwie pary kursów to bezsensowny wydatek

Felietony i komentarze

Dwie pary kursów to bezsensowny wydatek

Kasper Fiszer 13 lipca 2016

Łódź planuje remont Wojska Polskiego. Tramwaj wydłużony do ŁKA

Przestrzeń

Łódź planuje remont Wojska Polskiego. Tramwaj wydłużony do ŁKA

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5