Pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej nadal będą zatrzymywać się w łódzkim Arturówku. Liczba korzystających z odbudowanego dwa lata temu przystanku jest bowiem zadowalająca – tłumaczy przewoźnik. Nie oznacza to jednak braku problemów z obsługą pasażerską łódzkiej kolei obwodowej.
Nie ustają dyskusje związane z dalszą obsługą linii kolejowej Łódź Widzew – Zgierz. Z jednej strony coraz wyraźniejsza staje się konieczność zmian infrastrukturalnych, bo brak mijanek na długim szlaku nie pozwala dostosować rozkładu jazdy do realiów połączeń aglomeracyjnych. Z drugiej zaś
czerwcowe cięcia w ofercie ŁKA ujawniły mankamenty dotychczasowej siatki połączeń.
Główną osią debaty jest więc obecnie lokalizacja
planowanego od dłuższego czasu przystanku na dużym osiedlu Radogoszcz, który miałby wreszcie zwiększyć zainteresowanie uruchomionym niedawno połączeniem. Łódzka Kolej Aglomeracyjna zapowiedziała też, że w grudniu
wydłuży relację kursów do nowo otwartego podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Spółka liczy bowiem, że bezpośredni dojazd do centrum aglomeracji pozwoli skuteczniej konkurować kolei z autobusami i transportem indywidualnym.
Likwidacji postojów na istniejących przystankach nie będziePrzy okazji rozmów o nowym przystanku na Radogoszczu pojawiają się też głosy o planach rewizji istniejącej siatki przystankowej. – Z marcowego posiedzenia komisji transportowej Rady Miasta wiemy, że ŁKA snuje plany ograniczenia dostępności stacji przy Łagiewnickiej [właśc. przystanku Łódź Arturówek] do dni rekreacyjnych (weekendy, sezon letni). Będzie to oznaczało powolne zamieranie przystanku – czytamy na stronie internetowej inicjatywy EL 00000, autorów jednej z koncepcji lokalizacji peronu Łódź Radogoszcz Wschód.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna stanowczo zaprzecza jednak tym doniesieniom. – Pragniemy uspokoić naszych pasażerów: ŁKA nie planuje ograniczenia dostępności do oferty przewozowej na przystanku Łódź Arturówek w dni robocze – mówi Anna Kulik z wydziału komunikacji społecznej i promocji przewoźnika. Przedstawicielka spółki dodaje, że wszystkie pociągi uruchamiane w obecnym i w przyszłym rozkładzie jazdy zatrzymają się na każdym z trzech przystanków pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem.
Nowe życie Arturówka – Jeśli chodzi o frekwencję na przystanku Łódź Arturówek, to jest ona dla spółki satysfakcjonująca – zapewnia Anna Kulik. Jego dobre wykorzystanie nie rozwiązuje jednak większości problemów związanych z prowadzeniem ruchu aglomeracyjnego. Nadal nie znaleziono bowiem formuły pozwalającej na duże zapełnienie składów w ciągu całego dnia i przez cały tydzień, a do tego która byłaby możliwa do wdrożenia ze względów technicznych.
Przystanek Łódź Arturówek powstał podczas pierwszej, nieudanej próby wykorzystania tzw. kolei obwodowej do stworzenia połączeń aglomeracyjnych. Przez dekady był nieużywany i popadł w ruinę. Peron został tam zbudowany na nowo w latach 2013 – 2014. Od dwóch lat zatrzymują się przy nim pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przystanek obsługuje luźną zabudowę osiedla Arturówek i rekreacyjne tereny Lasu Łagiewnickiego.