Partnerzy serwisu:
Komunikacja

ŁKA likwiduje ostatnią linię autobusową – w Głownie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-12-2015
Ostatnia modyfikacja:
22-01-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
ŁKA likwiduje ostatnią linię autobusową – w Głownie
fot. Kasper FiszerAutobus ŁKA w Sieradzu
Łódzka Kolej Aglomeracyjna zawiesza funkcjonowanie ostatniej z trzech uzupełniających ofertę kolei linii autobusowych. Było to jedno z pięciu miejskich połączeń przewoźnika – oprócz autobusów w Sieradzu, Strykowie i Głownie spółka uruchamiała też wewnętrzne pociągi w Zduńskiej Woli i w Łodzi. Do dziś funkcjonują tylko te ostatnie.

Ostatnie tygodnie przynoszą kolejne informacje o cięciach w ofercie przewozowej Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Po likwidacji dowozowej linii kolejowej Zduńska Wola – Zduńska Wola Południowa i po potwierdzonej kilka dni temu rezygnacji z obsługi miejskiej linii autobusowej w Sieradzu spółka informuje o zawieszeniu funkcjonowania podobnego połączenia w Głownie.

Choć jeszcze w poniedziałek Anna Kulik z wydziału komunikacji społecznej i promocji wojewódzkiego przewoźnika zapewniała nas, że tamtejsza linia będzie funkcjonować bez zmian, ostatecznie ŁKA całkowicie wycofała się z jej obsługi.

– Władze Głowna nie podjęły decyzji w zakresie współfinansowania autobusów komunikacji dowozowej. Podobnie jak w przypadku Sieradza, zarząd ŁKA zdecydował, że dalsze, samodzielne utrzymywanie komunikacji autobusowej byłoby niekorzystne dla spółki – czytamy w krótkim komunikacie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w tej sprawie.

Krótka historia wielkiego projektu

Linia kursująca po Głownie była ostatnią trasą autobusową przewoźnika. Szerokie plany budowy siatki połączeń uzupełniających komunikację kolejową ogłaszane były jeszcze przed rozpoczęciem działalności przewozowej. W dniu startu pierwszej linii kolejowej ŁKA ruszyła też pierwsza autobusowa linia dowozowa, zorganizowana jednak nie przez samą spółkę, a przez sieradzki samorząd. Po roku przestała ona istnieć, a ŁKA przygotowała własną ofertę przewozów autobusowych w dwóch miastach – Strykowie i Sieradzu.

Obie linie zostały uruchomione 1 września tego roku. Komunikację w Strykowie zlikwidowano jednak już miesiąc później, na jej miejsce tworząc połączenie o podobnym charakterze w nieodległym Głownie. Autobusy w barwach wojewódzkiego przewoźnika wyjechały jednak wczoraj na ulice Sieradza i Głowna po raz ostatni.

Więcej pociągów, mniej możliwości dotarcia na stację

Jednocześnie dziś zmienia się rozkład jazdy komunikacji miejskiej obsługiwanej przez Miejski Zakład Komunalny w Głownie. Trasa jedynej linii (z trzema wariantami) częściowo pokrywa się z przebiegiem zlikwidowanego ŁKA. Większość kursów nie zapewnia jednak skomunikowań z pociągami. Przykładowo do Łodzi można odjechać o 6:50, ale autobus z pętli Huta Józefów dojeżdża na stację o 7:07. W sumie MZK Głowno uruchamia dziesięć kursów dziennie. Przejazd miejskim autobusem jest bezpłatny.

Ograniczenia w ruchu autobusowym są wprowadzane równolegle z rozszerzaniem siatki połączeń kolejowych. Obowiązujący od dziś nowy rozkład jazdy pociągów przynosi m.in. rozszerzenie oferty na trasie Łódź – Łowicz przez Głowno do 15 par połączeń w dni robocze. Za trzy tygodnie ŁKA ma natomiast zainaugurować przejazdy do Skierniewic, choć przynajmniej na początku połączeń będzie tam bardzo niewiele – realizowane będą jedynie dwie pary kursów dziennie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jarosław planuje zieloną wiatę centrum przesiadkowego

Przestrzeń

Jarosław planuje zieloną wiatę centrum przesiadkowego

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2023

Jarosław bliżej powstania centrum przesiadkowego

Przestrzeń

Jarosław bliżej powstania centrum przesiadkowego

Przemysław Farsewicz 15 grudnia 2022

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Przestrzeń

Zobacz również:

Pesa i Newag walczą o kontrakt ŁKA

Komunikacja

Pesa i Newag walczą o kontrakt ŁKA

Roman Czubiński 15 października 2022

Marzec najlepszym miesiącem w historii ŁKA

Komunikacja

Marzec najlepszym miesiącem w historii ŁKA

Roman Czubiński 17 kwietnia 2022

Łódzkie: Bilety kolejowo-autobusowe dostępne w aplikacjach

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Jarosław planuje zieloną wiatę centrum przesiadkowego

Przestrzeń

Jarosław planuje zieloną wiatę centrum przesiadkowego

Przemysław Farsewicz 16 stycznia 2023

Jarosław bliżej powstania centrum przesiadkowego

Przestrzeń

Jarosław bliżej powstania centrum przesiadkowego

Przemysław Farsewicz 15 grudnia 2022

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Przestrzeń

Zobacz również:

Pesa i Newag walczą o kontrakt ŁKA

Komunikacja

Pesa i Newag walczą o kontrakt ŁKA

Roman Czubiński 15 października 2022

Marzec najlepszym miesiącem w historii ŁKA

Komunikacja

Marzec najlepszym miesiącem w historii ŁKA

Roman Czubiński 17 kwietnia 2022

Łódzkie: Bilety kolejowo-autobusowe dostępne w aplikacjach

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5