Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na przebudowę trasy tramwajowej w ciągu Małobądzkiej w Będzinie i Będzińskiej w Sosnowcu. W sumie przebudowanych ma być blisko 9 km toru pojedynczego. Co warte podkreślenia, są oferty, które mieszczą się w kosztorysie zamawiającego.
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na realizację dwóch zadań związanych z trasą tramwajową między Będzinem a Sosnowcem. Jedno z nich dotyczy przebudowy odcinka trasy w Będzinie w ciągu ul. Małobądzkiej – od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Łącznie ok. 6000 metrów torów pojedynczego. Drugie zadanie obejmuje część w Sosnowcu – od granicy z Będzinem do pętli Będzińska, wraz z pętlą i rozjazdami, a także w ciągu Będzińskiej od ul. Zagłębia Dąbrowskiego do ul. Staropogońskiej. W sumie do przebudowy przewidziano ok. 2750 metrów toru pojedynczego. Więcej o inwestycjach pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (17 października) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty, z czego dwa mieszczą się w budżecie zamawiającego, określonym na kwotę 64,3 mln zł brutto. Konsorcjum Trakcja PRKiI oraz Silesia Invest wyceniło prace na kwotę 56,9 mln zł brutto, a NDI na 58,3 mln zł brutto. Powyżej budżetu znajduje się Tor-Krak z ofertą na kwotę 74,8 mln zł brutto.
Ceny ofert są miłą odmianą względem sytuacji ostatnio panującej na rynku, dającą szanse na rozstrzygnięcie postępowania. Na realizację zamówienia przeznaczono 18 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby inwestycja była realizowana przy maksymalnym zachowaniu ruchu tramwajowego z podziałem na odcinki jednotorowe, których długość i lokalizację należy uzgodnić z zamawiającym.