Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Linia tramwajowa między Będzinem a Sosnowcem do remontu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-08-31 13:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Linia tramwajowa między Będzinem a Sosnowcem do remontu
fot. Arielbedzin, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Tramwaje Śląskie rozpisały przetarg na przebudowę trasy tramwajowej w ciągu Małobądzkiej w Będzinie i Będzińskiej w Sosnowcu. W sumie przebudowanych ma być blisko 9 km toru pojedynczego.

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na realizację dwóch zadań związanych z trasą tramwajową między Będzinem a Sosnowcem. Jedno z nich dotyczy przebudowy odcinka trasy w Będzinie w ciągu ul. Małobądzkiej – od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Łącznie ok. 6000 metrów torów pojedynczego.

Torowisko wzdłuż Małobądzkiej w tym miejscu jest dwutorowe i wydzielone w pasie między jezdniami. Szyny są przymocowane do drewnianych podkładów, a sieć trakcyjna podwieszona do słupów oświetleniowych po zewnętrznych stronach jezdni. Po przebudowie torowisko ma być przytwierdzone do strunobetonowych podkładów, a słupy trakcyjne powinny pojawić się w osi torowiska.

Drugie zadanie obejmuje część w Sosnowcu – od granicy z Będzinem do pętli Będzińska, wraz z pętlą i rozjazdami, a także w ciągu Będzińskiej od ul. Zagłębia Dąbrowskiego do ul. Staropogońskiej. W sumie do przebudowy przewidziano ok. 2750 metrów toru pojedynczego.

Torowisko na odcinku planowanym do przebudowy jest podwójne i znajduje się w pasie dzielącym jezdnie. Szyny ułożone są na podkładach drewnianych. Sieć trakcyjna jest zawieszona na słupach oświetleniowych zlokalizowanych po zewnętrznej stronie jezdni. Po przebudowie torowisko zostanie przymocowane do strunobetonowych podkładów. W rejonie przystanku Pogoń Akademik przewidziano przejazd międzyt orowy. Wszystkie konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej mają zostać wymienione. Nowe słupy trakcyjno-oświetleniowe pojawią się po zewnętrznych stronach torowiska.

Termin składania ofert mija 9 października. O wyborze decydują cena (80%), gwarancja (10%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację przeznaczono 18 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby inwestycja była realizowana przy maksymalnym zachowaniu ruchu tramwajowego z podziałem na odcinki jednotorowe, których długość i lokalizację należy uzgodnić z zamawiającym.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS