Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Limanowa kupuje elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-09-09 13:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Limanowa kupuje elektrobusy
fot. Jerzy Opioła, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Miasto Limanowa ogłosiło przetarg na zakup pięciu autobusów elektrycznych. Wymagania zamawiającego są dosyć otwarte: pojazdy o długości 7-12 m.

Przedmiotem przetargu jest dostawa pięciu ekologicznych autobusów o napędzie elektrycznym. Wymagania zamawiającego są dosyć otwarte. Długość pojazdu określono na 7-12 m, a pojemność na min. 30 osób, w tym min. 24 na miejscach siedzących. Dopuszczalne układy drzwi to 1-2, 1-2-0 lub 1-2-2 (w zależności od zaproponowanego modelu). Wysokość podłogi określono na Wysokość podłogi 330 mm, na całej długości pojazdu bez stopni poprzecznych. Pojazd ma być wyposażony w ogrzewanie, klimatyzację, nagłośnienie, tablice informacji pasażerskiej, system pasażerów, system karty miejskiej, monitoring. W pojeździe powinny znaleźć się szyby przyciemniane w min. 20%. Wymagane są co najmniej cztery szyby z częścią przesuwną bądź uchylną.

Zamawiający dopuszcza różne rozwiązania w zakresie systemu napędu – albo napęd na jedną oś z silnikiem asynchronicznym o mocy 160 kW lub dwoma silnikami zabudowanymi w piastach kół jednej osi o mocy 90kW, albo dodatkowo punktowany (z uwagi na tereny górskie) napęd na dwie osie składające się z minimum dwóch silników każdy o mocy minimum 120 kW lub czterech zainstalowanych w piastach kół których moc całkowita sumaryczna moc nie jest niższa niż 240 kW. Przewidziano układ magazynowania w postaci chłodzonych cieczą baterii litowo-jonowych, chłodzonych cieczą LiPoFe4 lub nowsze technologicznie. Deklarowana pojemność nie może być mniejsza niż 200 kWh.

Oczekiwany zasięg pojazdu to minimum 140 km (bez wykorzystania systemu rekuperacji energii), przy czym dla temperatury otoczenia +10°C do + 20°C oczekiwany zasięg na jednym ładowaniu wynosić ma do 200 km. Autobus powinien być dostarczony z kompletnym systemem ładowania/ładowarką Plug-In, która będzie zabudowana na autobusie lub opcjonalnie, w przypadku niemożliwości spełnienia wymogu podstawowego, producent musi dostarczyć, zabudować i uruchomić zewnętrzny dedykowany system ładowania baterii dla każdego dostarczonego pojazdu z osobna. Dostarczony system ładowania powinien zapewnić naładowanie baterii w przeciągu do dwóch i pół godziny, przy czym dostarczone rozwiązanie musi zapewniać szybkie ładowanie to jest od 20% do 80% nominalnej pojemności w przeciągu 70 minut.

Termin składania ofert mija 14 października. W postępowaniu mogą brać udział firmy, który w ostatnich trzech latach wykonały lub wykonują co najmniej jedno zadanie polegające na dostawie autobusów miejskich elektrycznych o łącznej wartości 2,5 mln zł netto. O wyborze zdecydują cena (55%), parametry techniczne (30%), gwarancja jakości na szkielet nadzwozia, poszycie, powłokę lakierniczą (5%), akumulatory (5%) oraz całopojazdowa (5%). W kryteriach technicznych pod uwagę brane będą system napędu, rekuperacja energii, silnik, układ chłodzenia, ogrzewanie oraz klimatyzacja. Zamówienie objęte przetargiem ma zostać zrealizowane do końca marca 2021 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jaworzno: Kolejne elektrobusy od Solarisa?

Przestrzeń

Jaworzno: Kolejne elektrobusy od Solarisa?

Witold Urbanowicz 06 września 2019

Kozienice z jedną ofertą na elektrobusy

Przestrzeń

Kozienice z jedną ofertą na elektrobusy

Witold Urbanowicz 02 września 2019

Nysa: Dwie oferty na elektrobusy z ładowarkami

Przestrzeń

Nysa: Dwie oferty na elektrobusy z ładowarkami

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5