fot. MOs810, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsautobus w Legnicy
Legnica rozpisała przetarg na nowe pojazdy. Jest podzielony na dwa zadania. Pierwszy dotyczy autobusów napędzanych silnikami diesla. Drugie dotyczy czterech autobusów hybrydowych.
Zakupy autobusów mają miejsce w ramach zadania „Ograniczenie niskiej emisji transportowej w Legnicy poprzez zakup nowoczesnych autobusów miejskich na potrzeby transportu zbiorowego wraz z rozbudową systemu dynamicznej informacji przystankowej (DIP)”, które jest współfinansowane ze środków RPO dla województwa dolnośląskiego.
Przedmiotem zamówienia w pierwszym zadaniu są dwa autobusy 12–metrowe oraz dwa autobusy 15–metrowe. Wszystkie powinny być napędzane silnikiem diesela spełniającym normę emisji spalin Euro VI. W zadaniu drugim przedmiotem zamówienia są cztery autobusy hybrydowe o długości 12 metrów. W tym zadaniu silniki spalinowe w zamawianych hybrydach również powinny spełniać normę Euro VI.
Legnica nie opublikowała jeszcze specyfikacji kupowanych pojazdów. Wszystkie mają trafić do dolnośląskiego miasta pod koniec obecnego lub w przyszłym roku. Jeśli chodzi o diesele to dwa 12–metrowe pojazdy i jeden z 15–metrowy powinny zostać dostarczone do końca listopada, a czwarty autobus ma trafić do odbiorcy w przyszłym roku, w terminie od stycznia do połowy października. Taki sam termin dostaw, jak dla tego czwartego autobusu, wskazano dla hybryd.
Od oferentów wymaga się zdolności ekonomicznej i finansowej, która pozwoli na bezpieczną realizację dostaw. W przypadku pierwszego zadania określono ją na 4,5 mln zł, a dla drugiego – 7,5 mln zł. Muszą się też wykazać doświadczeniem. W przypadku pierwszego zadania konieczne jest wykonanie w ciągu ostatnich trzech lat minimum dwóch dostaw, po dwa autobusy 12–metrowe i dwa 15–metrowe, czyli w sumie czterech z obu rodzajów. W przypadku hybryd konieczne jest wykazanie sią co najmniej dwiema dostawami po dwa takie pojazdy, czyli w sumie sprzedażą czterech hybryd.
Oferty zostaną otwarte 29 marca.
Trudno się spodziewać by zamówienie trafiło do innego producenta niż Solaris. MPK w Legnicy jest szczególnym przykładem miejskiego przewoźnika, bo nie należy w całości do miasta. Kilka procent udziałów MPK ma… Solaris i pojazdy właśnie tego producenta dominują we flocie. MPK korzysta z 65 autobusów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.