Z pewnym opóźnieniem względem pierwotnych założeń na ulice Łodzi wyjechał dwunasty wagon typu M8CN po kompleksowej modernizacji we własnych zakładach remontowych MPK. W tym roku przewoźnik zamierza zakończyć przebudowę jeszcze dwóch sprowadzonych z Bielefeld tramwajów. Spółka będzie więc dysponować łącznie czternastoma dwukierunkowymi niskopodłogowcami tego typu.
W zakładach remontowych MPK-Łódź zlokalizowanych w dawnej zajezdni przy ul. Tramwajowej trwają modernizacje sprowadzonych jako używage wagonów M8C do typu M8CN. Pojazdy obsługiwały szereg linii zastępczych, głównie w okresie przebudowy tzw. trasy W – Z, a potem sukcesywnie przechodziły kompleksowe naprawy połączone z wymianą środkowego członu na niskopodłogowy. Podczas remontu zachowano dwukierunkowy charakter tramwajów, dzięki czemu nadal można je wykorzystywać na liniach uruchamianych w okresach zmian organizacji ruchu.
Sześć lat od sprowadzenia M8C do Łodzi Niedawno zakończyła się modernizacja dwunastego wagonu wyprodukowanego w niemieckim Duewagu. – Wyjechał on na linię 20 maja – mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – Modernizacja miała taki sam zakres, jak w przypadku poprzednich egzemplarzy – dodaje. Wagon otrzymał nowy numer taborowy 2999.
Wagony M8C trafiły do Łodzi w 2013 r. z Bielefeld. Miejska spółka kupiła czternaście pojazdów tego typu. Do modernizacji wciąż pozostały więc dwie sztuki. Żadna z nich od miesięcy nie jest już eksploatowana w stanie przedremontowym. Jak zapewnia nas przedstawicielka MPK, w obu przypadkach trwają już prace modernizacyjne.
Trzy, a nie dwa wagony przewidziane do remontu w 2019 r. – Pierwszy z wagonów powinien trafić do zajezdni pod koniec czerwca. Modernizacja ostatniego M8C zakończy się natomiast w drugiej połowie tego roku – zapowiada Agnieszka Magnuszewska. Dotychczas wszystkie pojazdy po modernizacji trafiły do zajezdni Chocianowice. Są jedynymi stacjonującymi tam tramwajami przynajmniej w części niskopodłogowymi.
Należy przy tym przypomnieć, że proces modernizacji M8C jest opóźniony względem pierwotnych planów. W 2017 r.
MPK zakładało, że wszelkie prace w tym zakresie uda się zakończyć w 2018 r. W kwietniu zeszłego roku zamiary te skorygowano. Przewidziano wówczas, że
dwa ostatnie egzemplarze wyjadą z zakładów remontowych dopiero w 2019 r. Ostatecznie jednak harmonogram robót należało zrewidować ponownie i przesunąć termin oddania do użytku jeszcze jednego pojazdu.