Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Dwunasty M8CN na linii, kolejny w czerwcu

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-05-30 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Dwunasty M8CN na linii, kolejny w czerwcu
Fot. Kasper FiszerWagon M8CN na pl. Wolności w Łodzi
Z pewnym opóźnieniem względem pierwotnych założeń na ulice Łodzi wyjechał dwunasty wagon typu M8CN po kompleksowej modernizacji we własnych zakładach remontowych MPK. W tym roku przewoźnik zamierza zakończyć przebudowę jeszcze dwóch sprowadzonych z Bielefeld tramwajów. Spółka będzie więc dysponować łącznie czternastoma dwukierunkowymi niskopodłogowcami tego typu.

W zakładach remontowych MPK-Łódź zlokalizowanych w dawnej zajezdni przy ul. Tramwajowej trwają modernizacje sprowadzonych jako używage wagonów M8C do typu M8CN. Pojazdy obsługiwały szereg linii zastępczych, głównie w okresie przebudowy tzw. trasy W – Z, a potem sukcesywnie przechodziły kompleksowe naprawy połączone z wymianą środkowego członu na niskopodłogowy. Podczas remontu zachowano dwukierunkowy charakter tramwajów, dzięki czemu nadal można je wykorzystywać na liniach uruchamianych w okresach zmian organizacji ruchu.

Sześć lat od sprowadzenia M8C do Łodzi

Niedawno zakończyła się modernizacja dwunastego wagonu wyprodukowanego w niemieckim Duewagu. – Wyjechał on na linię 20 maja – mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – Modernizacja miała taki sam zakres, jak w przypadku poprzednich egzemplarzy – dodaje. Wagon otrzymał nowy numer taborowy 2999.

Wagony M8C trafiły do Łodzi w 2013 r. z Bielefeld. Miejska spółka kupiła czternaście pojazdów tego typu. Do modernizacji wciąż pozostały więc dwie sztuki. Żadna z nich od miesięcy nie jest już eksploatowana w stanie przedremontowym. Jak zapewnia nas przedstawicielka MPK, w obu przypadkach trwają już prace modernizacyjne.

Trzy, a nie dwa wagony przewidziane do remontu w 2019 r.

– Pierwszy z wagonów powinien trafić do zajezdni pod koniec czerwca. Modernizacja ostatniego M8C zakończy się natomiast w drugiej połowie tego roku – zapowiada Agnieszka Magnuszewska. Dotychczas wszystkie pojazdy po modernizacji trafiły do zajezdni Chocianowice. Są jedynymi stacjonującymi tam tramwajami przynajmniej w części niskopodłogowymi.

Należy przy tym przypomnieć, że proces modernizacji M8C jest opóźniony względem pierwotnych planów. W 2017 r. MPK zakładało, że wszelkie prace w tym zakresie uda się zakończyć w 2018 r. W kwietniu zeszłego roku zamiary te skorygowano. Przewidziano wówczas, że dwa ostatnie egzemplarze wyjadą z zakładów remontowych dopiero w 2019 r. Ostatecznie jednak harmonogram robót należało zrewidować ponownie i przesunąć termin oddania do użytku jeszcze jednego pojazdu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5