Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

La Paz kończy sieć miejskich kolei gondolowych. W sumie 33 km linii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-04-22 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

La Paz kończy sieć miejskich kolei gondolowych. W sumie 33 km linii
fot. Doppelmayr
La Paz kończy sieć miejskich kolei gondolowych. W sumie 33 km linii
La Paz kończy sieć miejskich kolei gondolowych. W sumie 33 km linii
La Paz kończy sieć miejskich kolei gondolowych. W sumie 33 km linii
La Paz, jedno ze stołecznych miast Boliwii, poszczycić się może już dziesięcioma kolejami gondolowymi. W sumie gotowa już sieć składa się już 33 km linii, które stanowią podstawę komunikacji w obszarach metropolitalnych La Paz i El Alto.

W marcu w La Paz uruchomiono dziesiątą linię kolei gondolowych w ramach projektu realizowanego przez firmy Doppelmayr i Garaventa. Linea Pateada (srebrna), która została otwarta 9 marca, zamyka pętlę, zapewniając przesiadki pomiędzy innymi liniami czerwoną, niebieską, fioletową i żółtą.

Nową trasę o długości 2720 m, łączącą stacje 16 de Julio i Mirador, obsługują dziesięciosobowe gondolki. Po drodze zatrzymują się na stacji Faro Murillo, która jest największym obiektem na całej sieci – powierzchnia budynku to 10 tys. m2. Podróżni mogą przesiąść się tutaj do linii fioletowej. Gondolki przemieszczają się z prędkością 5 m/s, a czas przejazdu wynosi 11,62 min. Przepustowość nowej trasy określona jest na 3 tys. pasażerów na kierunek.

System kolei gondolowych stanowi podstawę komunikacji w obszarze metropolitalnym La Paz i El Alto. Pierwsza linia została otwarta w 2014 r. Obecnie długość sieci, zarządzanej przez Mi Teleferico, wynosi 33 km. Obsługuje ją 1.396 kabin gondolowych. W sumie funkcjonuje 26 stacji.

Z systemu korzysta ok. 250-300 tys. pasażerów dziennie. – Widzimy duży potencjał w aplikowaniu tych rozwiązań na całym świecie. Kolje linowe w La Paz i El Alto uwidoczniają wiele zalet tego ekologicznego środka transportu – wskazuje Thomas Pichler, dyrektor zarządzający w firmie Doppelmayr. Do tej pory Grupa Doppelmayr/ Garaventa zrealizowała ponad 15 tys. projektów w ok. 100 krajach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Niemcy. Miastom podobają się koleje linowe

Komunikacja

Niemcy. Miastom podobają się koleje linowe

Artur Bogdanowicz 06 marca 2019

Odessa: Radziecką koleją linową na plażę

Komunikacja

Odessa: Radziecką koleją linową na plażę

Kasper Fiszer 23 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5