Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

KTP 2016. Jakie tramwaje kupi Warszawa do 2021 roku? [film]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-11-24 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na przestrzeni ostatnich 6 lat Warszawa dokonała gigantycznych zakupów nowego taboru tramwajowego. Dzięki temu po stolicy jeździ 266 nowoczesnych, całkowicie niskopodłogowych składów, a najstarsze wozy serii 13N i 105N, pochodzące jeszcze z lat 60-tych i 70-tych, całkowicie wycofano. To jednak nie koniec inwestycji Tramwajów Warszawskich.

Olbrzymi zastrzyk unijnych funduszy warszawiacy widzą na co dzień w postaci 186 tramwajów Swing wyprodukowanych przez bydgoską Pesę, będących rozwojową wersją dostarczonych w 2007 roku piętnastu Tramicusów. Najwięcej wśród nich jest 30-metrowych, 5-członowych jednokierunkowych pojazdów, ale są także tramwaje dwukierunkowe (6 sztuk), które pomagają w utrzymaniu ruchu w czasie remontów.

Warszawa poszła dalej i w 2013 roku zamówiła 45 (później kolejne 5) dwukierunkowych tramwajów Jazz i 30 krótszych, jednokierunkowych tramwajów z tej samej platformy. Jazzy są konstrukcjami bardzo nowoczesnymi – dobrze wyciszone, z niską podłogą bez skosów na całej długości. Nie dziwi więc, że pasażerowie je lubią. To nie były jednak ostatnie zakupy stołecznych tramwajarzy.

Będzie przetarg na kolejne 123 pojazdy

– Przygotowujemy się do ogłoszenia dużego przetargu na nowe tramwaje. Chodzi o zakup aż 123 niskopodłogowych pojazdów. 85 z nich będzie 33-metrowymi pojazdami pięcioczłonowymi, dwukierunkowymi. Chcielibyśmy kupić także 18 ich odpowiedników jednokierunkowych. Uzupełnieniem zamówienia będzie 20 jednokierunkowych krótkich (do 24 metrów), trójczłonowych tramwajów – powiedział Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Przetarg ma być rozpisany jeszcze w 2016 roku – dostaw pierwszych pojazdów należy się więc spodziewać na przełomie 2018 i 2019 roku.

Gocław, Wilanów i…

Zakupy związane są z kilkoma projektami unijnymi, które spółka zamierza realizować w najbliższych latach. Pierwszym z nich jest budowa tramwaju do Wilanowa, drugim budowa tramwaju na Gocław, a trzecim dobudowa nowych odcinków linii tramwajowych, które staną się łącznikami między istniejącymi odcinkami.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Warszawskie zamawiają wozy sieciowe

Komunikacja

Tramwaje Warszawskie zamawiają wozy sieciowe

Witold Urbanowicz 15 listopada 2016

Tramwaj do Wilanowa z rozwidleniem na Woli. Cała trasa w 2022 r.?

Przestrzeń

Tramwaj do Wilanowa z rozwidleniem na Woli. Cała trasa w 2022 r.?

Witold Urbanowicz 04 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5