Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na budowę trasy tramwajowej w kierunku Wilanowa. O zamówienie ubiega się siedem firm, ale najtańsza oferta niemal dwukrotnie przewyższa budżet. Przed nami jeszcze aukcja elektroniczna w kryterium ceny.
We wrześniu Tramwaje Warszawskie rozpisały przetarg na projekt i budowę trasy tramwajowej między Puławską a Miasteczkiem Wilanów. Zamówienie podstawowe zawiera jedynie odcinek do ul. Truskawieckiej. Z uwagi na napięte harmonogramy, sytuację rynkową i ryzyko drogich ofert spółka postanowiła fazować projekt. W przetargu zaplanowano aż trzy opcje, które będą uruchamiane w zależności od możliwości finansowych i wysokości ofert. Więcej o zakresie zamówienia piszemy
tutaj.
Dzisiaj (30 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowało siedem firm. Budimex proponuje 945,5 mln zł, konsorcjum firm Balzola Polska i Lantania – 973,6 mln zł, PORR – 1,218 mld zł, ZUE – 1,222 mld zł, Trakcja – 1,230 mld zł, konsorcjum firm Strabag i Strabag Rail – 1,779 mld zł, Gulermak – 1,821 mld zł. To sporo powyżej budżetu, określonego na 498,3 mln zł, w tym 325,4 mln zł na zadanie podstawowe.
O wyborze decydują cena (95%) oraz doświadczenie kierowników (5%). Przewidziano też aukcję w kryterium ceny, co powinno wpłynąć na obniżenie cen.
Zamówienie podstawowe ma zostać zrealizowane w ciągu 22 miesięcy od zawarcia umowy. Projekty wraz z uzgodnieniami dla zakresu podstawowego mają być gotowe w ciągu trzech miesięcy, a dla opcji – w ciągu pięciu miesięcy. Przekazanie placu budowy założono w ciągu pięciu miesięcy. Zgłoszenie do odbioru podstacji trakcyjnych ma nastąpić w ciągu 16 miesięcy.
W ciągu 10 miesięcy od zawarcia umowy zamawiający może zdecydować o uruchomieniu którejś z trzech opcji. Na realizację każdej z nich wykonawca będzie miał 20 miesięcy od daty wskazanej w oświadczeniu zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji.