Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kto rozbuduje Olsztynowi tramwaj? Sporo chętnych, wszyscy w budżecie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kto rozbuduje Olsztynowi tramwaj? Sporo chętnych, wszyscy w budżecie
fot. MJ
Trzy i pół miesiąca trwało składanie ofert w przetargu na rozbudowę sieci tramwajowej w Olsztynie. W tym czasie miasto musiało odpowiedzieć na kilka tysięcy pytań potencjalnych oferentów. W związku z tym, regularnie przesuwany był także termin otwarcia kopert. Wreszcie się udało.

Dokładnie 1 kwietnia Olsztyn wystartował z przetargiem na rozbudowę sieci tramwajowej. To druga próba miasta w realizacji komunikacyjnego projektu. Ten najmłodszy system miałby się powiększyć o tory prowadzące z osiedla Pieczewo ulicami Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Łącznie byłoby to ok. 6 km dwutorowej linii. Pozwoli to uruchomić dwie kolejne linie tramwajowe.

Wraz z budową nowej linii tramwajowej, w mieście pojawi się 13 nowych przystanków. Trasa dwutorowej linii tramwajowej rozpocznie się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, na osiedlu Pieczewo, gdzie zlokalizowany będzie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i parkingiem dla 50 samochodów. Następnie tory poprowadzone mają być ulicami Krasickiego przy osiedlu Nagórki oraz ul. Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego, gdzie połączą się na skrzyżowaniu z Kościuszki w obecny układ torowy. Szczegółowo o kształcie planowanej sieci tramwajowej pisaliśmy przy okazji startu przetargu.

Olsztyński przetarg cieszył się dużym zainteresowaniem. Wpłynęło siedem ofert. Co ciekawe, wszyscy wykonawcy zmieścili się w założonym budżecie. Najtańszą ofertę złożyło ZUE – 382,25 mln zł. Swoje oferty złożyli także: Budimex – 444,45 mln zł, Konsorcjum firm Polimex i Trakcja – 403,16 mln zł, Roverpol – 467,23 mln zł, Gulermark – 467,35 mln zł, Konsorcjum firm Mirbud oraz Kobylarnia – 437,87 mln zł, Torpol – 453,68 mln zł. Na realizację inwestycji Olsztyn przeznaczył 479,7 mln zł.

Zamówienie określono na ok. 26 miesięcy (791 dni). Warunkiem wyboru oferty będzie spełnienie wielu kryteriów. Cena stanowi 60 proc. oceny. Punkty będą do zdobycia także za parametry jakościowe jak okres dodatkowej rękojmi (10 proc.), organizację robót (15 proc.), utrzymanie terminu mimo dodatkowych kolizji sieci (5 proc.), dodatkowe badania spawów połączeń szyn (1 proc.), doświadczenie kierownika budowy (3 proc.), doświadczenie kierownika robót drogowych (3 proc.) oraz doświadczenie kierownika robót drogowych w zakresie torowiska (3 proc.).

W ramach przetargu zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o wartości nie przekraczającej kwotę 130,7 mln zł. Projekt rozbudowy linii tramwajowej objęty jest dofinansowaniem unijnym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn z pierwszym dofinansowaniem z Polski Wschodniej na transport

Przestrzeń

Olsztyn z pierwszym dofinansowaniem z Polski Wschodniej na transport

Przemysław Farsewicz 26 czerwca 2024

Olsztyn podsumowuje tramwajowy projekt

Przestrzeń

Olsztyn podsumowuje tramwajowy projekt

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2023

Olsztyn: Próbny tramwaj przejechał po nowej linii na Pieczewo

Przestrzeń

Olsztyn: Próbny tramwaj przejechał po nowej linii na Pieczewo

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przestrzeń

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przemysław Farsewicz 02 listopada 2023

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie z kompletem torów

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie z kompletem torów

Przemysław Farsewicz 03 października 2023

Zobacz również:

Olsztyn z pierwszym dofinansowaniem z Polski Wschodniej na transport

Przestrzeń

Olsztyn z pierwszym dofinansowaniem z Polski Wschodniej na transport

Przemysław Farsewicz 26 czerwca 2024

Olsztyn podsumowuje tramwajowy projekt

Przestrzeń

Olsztyn podsumowuje tramwajowy projekt

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2023

Olsztyn: Próbny tramwaj przejechał po nowej linii na Pieczewo

Przestrzeń

Olsztyn: Próbny tramwaj przejechał po nowej linii na Pieczewo

Przemysław Farsewicz 20 listopada 2023

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przestrzeń

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przemysław Farsewicz 02 listopada 2023

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie z kompletem torów

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie z kompletem torów

Przemysław Farsewicz 03 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij