PKP SA otworzyły oferty w przetargu na remont i przebudowę dworca Pilawa. Roboty potrwają ponad rok, a w ich trakcie podróżni będą korzystać z obiektu tymczasowego.
Parterowy dworzec leży przy liniach 7 z Warszawy w kierunku Dorohuska oraz 12 ze Skierniewic do Łukowa. Obiekt, z charakterystyczną elewacją w formie muru pruskiego, datowany jest na 1872 r. i jest objęty ochroną konserwatorską. Budynek w 2015 r. przeszedł już remont elewacji, ale projektant ocenia jego stan na średni – dworzec w znaczniej części, poza poczekalnią i kasą, jest nieużytkowany.
Przewidziano rozbiórkę istniejącego dachu oraz wybranych ścian działowych i nośnych, przebicie nowych okien. Wykonana zostanie nowa konstrukcja drewniana stropu, dach zostanie przykryty blachą tytanowo-cynkową. Założono wymianę stolarki okienne i drzwiowej oraz termomodernizację obiektu od wewnątrz. W ramach inwestycji zmieni się układ funkcjonalny pomieszczeń. Na parterze zaplanowano poczekalnię, pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem, kasę z zapleczem, toalety, pomieszczenie dla najemcy oraz pomieszczenia dla PKP Cargo. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W otoczeniu zostaną wybudowane wiata rowerowa oraz miejsca postojowe. Wizualizacje
tutaj.
Dzisiaj (25 października) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć ofert. Heli Factor wycenił zlecenie na 8,706 mln zł, Firma Budowlana Anna-Bud – 10,897 mln zł, konsorcjum TWB-BUD Toczyłowski i WIMAKS Hińcza – 12,187 mln zł, A-Projekt – 12,481 mln zł, Inter-Profil – 14,395 mln zł.
Budżet na ten cel wynosi 8,415 mln zł. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację robót przeznaczono 64 tygodnie, czyli niemal 15 miesięcy. Projekt przygotowała firma AMT.