Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kto dostarczy 6 wodorowców do PKS Rzeszów?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
25-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kto dostarczy 6 wodorowców do PKS Rzeszów?
Fot. Daimler BusesMercedes-Benz Tourismo
PKS Rzeszów ogłasza zwycięzcę w przetargu na dostarczenie 6 autobusów elektrycznych o napędzie wodorowym. W postępowaniu wzięły udział trzy firmy, a wyniki są zaskakujące…

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie ogłosiło wyniku przetargu na dostarczenie 6 autobusów zeroemisyjnych wodorowych zasilanych energią elektryczną o przebiegu nie większym niż 1500 kilometrów. Zamówienie realizowane jest w ramach przedsięwzięcia objętego wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.05-IW.02-001/24 – przedsięwzięcie pn. „Zakup autobusów zeroemisyjnych wraz z infrastrukturą ładowania przez operatora publicznego transportu zbiorowego PKS w Rzeszowie S.A.” w ramach Inwestycji: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Oporności.

W przetargu wpłynęły aż trzy oferty. Najtańsza należała do firmy Solaris, która wyceniła swoje usługi na kwotę 21 918 600 złotych brutto. Drugi w kolejności okazał się Daimler Buses, oferując cenę 22 818 960 złotych brutto. Najdroższą propozycję złożyła w postępowaniu firma PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy w wysokości 26 254 172,88 złotych brutto. Warto zaznaczyć, że budżet PKS w Rzeszowie wynosi w tej inwestycji 250 920 00 złotych brutto, zatem w założonej przez spółkę kwocie mieściły się tylko dwie firmy – Solaris i Daimler.

Ostatecznie przetarg zwyciężył Daimler z punktacją 96,9. Solaris otrzymało 89,69 punktów, a więc sporo mniej. PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy otrzymał natomiast zaledwie 82,26 – głównie ze względu na przekroczenie budżetu PKS w Rzeszowie.

Specyfikacja techniczna autobusów i inne warunki

Przypomnijmy, że według wymagań PKS w Rzeszowie autobusy powinny mieć od 11,5 do 12,5 metra długości, do 2,55 metra szerokości oraz maksymalnie 3,5 metra wysokości. Wymaganych jest minimum 70 miejsc dla pasażerów, w tym co najmniej 30 siedzących. Oczekuje się co najmniej dwojga drzwi w układzie 2-2-0 lub 2-2-2 zamykanych do wewnątrz.

Zamawiający wymaga jednego silnika umieszczonego centralne lub dwóch identycznych silników umieszczonych w osi napędowej. Całkowita moc znamionowa silnika to minimum 140 kW netto w przypadku silnika centralnego. Całkowita moc znamionowa 2 silników to minimum 120 kW netto w przypadku silników zamontowanych w osi napędowej. Dla zamawiającego ważna jest możliwość eksploatacji w temperaturze od - 30°C do +40°C. Zalecane jest również wyposażenie układu sterującego pracą silnika elektrycznego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 80km/godz.
Autobus musi także być wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy minimum 55 kW zasilane wodorem, zapewniające zasięg autobusu co najmniej 300 km na jednym tankowaniu oraz w przyłącze do tankowania wodoru typu TN-1 H2 High-Flow lub równoważne.

Autobusy oczywiście będą również wyposażone w klimatyzację, wentylację i ogrzewanie, a także system informacji pasażerskiej i monitoring. Zamawiający oczekuje też gwarancji całopojazdowej na okres minimum 60 miesięcy bez limitu przebiegu.

Termin realizacji zamówienia wynosi 14 miesięcy od zawarcia umowy i nie później niż do 05.06.2026 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Kraków stawia na Solarisa

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Paulina Piziorska 06 czerwca 2025

Mielec z ofertą na siedem elektryków

Komunikacja

Mielec z ofertą na siedem elektryków

Przemysław Farsewicz 05 czerwca 2025

Kraków z umową leasingową na 190 autobusów

Komunikacja

Kraków z umową leasingową na 190 autobusów

Przemysław Farsewicz 04 czerwca 2025

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

MZK Piła. Tylko Solaris chce dostarczyć autobusy wodorowe

Komunikacja

Zobacz również:

MPK Kraków stawia na Solarisa

Komunikacja

MPK Kraków stawia na Solarisa

Paulina Piziorska 06 czerwca 2025

Mielec z ofertą na siedem elektryków

Komunikacja

Mielec z ofertą na siedem elektryków

Przemysław Farsewicz 05 czerwca 2025

Kraków z umową leasingową na 190 autobusów

Komunikacja

Kraków z umową leasingową na 190 autobusów

Przemysław Farsewicz 04 czerwca 2025

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

MZK Piła. Tylko Solaris chce dostarczyć autobusy wodorowe

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij