Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kto dokończy torowisko w Mysłowicach? Trzy oferty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
14-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kto dokończy torowisko w Mysłowicach? Trzy oferty
fot. EM
Tramwaje Śląskie będą musiały wydać ok. 50 mln zł na dokończenie przebudowy ok. półtorakilometrowego odcinka torów tramwajowych z ulicą w Mysłowicach. Poprzedni wykonawca został wyrzucony z placu budowy na początku tego roku.

Przebudowa torów i pasa drogowego w Mysłowicach wystartowała pod koniec lipca 2021 r. Wartość umowy wynosiła blisko 55 mln zł. Roboty miały zakończyć się pierwotnie we wrześniu 2022 r. W styczniu 2023 r. Tramwaje Śląskie i Mysłowice zdecydowały o zerwaniu umowy z firmą NDI na remont torów w Mysłowicach, zarzucając wykonawcy opieszałość i nierzetelność. Wykonawca wskazywał jednak na liczne błędy i braki w dokumentacji.

We wrześniu ruszył przetarg na dokończenie robót. Dziś (14 listopada) minął termin składania ofert. KZN Rail wycenił roboty na 46,182 mln zł brutto, Silesia Invest – 48,619 mln zł, ZUE – 50,371 mln zł. Budżet wynosił 47,824 mln zł brutto.

O wyborze decydują cena (90%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację całości przeznaczono pięć miesięcy. Tramwaje Śląskie spodziewają się, że ruch na trasach do Katowic i Sosnowca uda się wznowić w połowie 2024 r. Ta druga trasa uzależniona jest zresztą od prowadzonej przez Sosnowiec budowy nowego wiaduktu z torowiskiem tramwajowym nad stacją Sosnowiec Dańdówka.

Przebudowa torów w Mysłowicach jest częścią większego projektu unijnego Tramwajów Śląskich. Jak pisaliśmy, pomimo opóźnień w realizacji przebudowy torów w Mysłowicach nie ma groźby utraty środków. – Dotacja została przyznana kwotowo, nie procentowo i dla całego projektu, nie dla poszczególnych zadań – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Tym samym część dotacji przeznaczona na zadanie w Mysłowicach zostanie „wchłonięta” przez inne zadania, które okazały się droższe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław. Tramwaje przetestowały plac Staszica

Przestrzeń

Wrocław. Tramwaje przetestowały plac Staszica

Bartosz Chochołowski, wroclaw.pl 27 października 2023

Bytom. Trasa "38" po testach

Komunikacja

Bytom. Trasa "38" po testach

Redakcja/inf. pras. 24 października 2023

Łódź bierze się za tramwaj na Niższej

Przestrzeń

Łódź bierze się za tramwaj na Niższej

Witold Urbanowicz 13 października 2023

Zobacz również:

Wrocław. Tramwaje przetestowały plac Staszica

Przestrzeń

Wrocław. Tramwaje przetestowały plac Staszica

Bartosz Chochołowski, wroclaw.pl 27 października 2023

Bytom. Trasa "38" po testach

Komunikacja

Bytom. Trasa "38" po testach

Redakcja/inf. pras. 24 października 2023

Łódź bierze się za tramwaj na Niższej

Przestrzeń

Łódź bierze się za tramwaj na Niższej

Witold Urbanowicz 13 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5