Partnerzy serwisu:
Komunikacja

KŚ: Za mało pasażerów w autobusach zastępczych Pszczyna – Żory

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
fot. JR
Koleje Śląskie wycofały swoje autobusy zastępcze z linii Pszczyna – Żory. Tłumaczą, że wzdłuż przebudowywanej linii kolejowej nie podróżował prawie nikt. Operator proponuje swoim dotychczasowym klientom skorzystanie z usług innych firm.

Wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów Koleje Śląskie wstrzymały funkcjonowanie komunikacji zastępczej na trasie z Pszczyny do Żor. Została ona wprowadzona na czas przebudowy fragmentu linii kolejowej nr 148 Pszczyna – Rybnik, która rozpoczęła się w połowie 2024 r. Choć do wznowienia kursowania pociągów droga jest daleka, operator rezygnuje z kursów realizowanych po równoległych drogach już teraz. Dotychczasowi pasażerowie muszą znaleźć dla siebie inny środek transportu.

Mieszkańcy nie będą odcięci od świata

– Skrócenie linii od Żor ma związek z zamknięciem przez PKP Polskie Linie Kolejowe linii kolejowej na cały okres rocznego rozkładu jazdy 2024/2025 – mówi Maciej Pezdek z Kolei Śląskich. Ostatnim dniem obsługi trasy był 14 grudnia. Spółka zapewnia, że po zakończeniu modernizacji powróci na odcinek z Pszczyny do Żor, ponownie uruchamiając tam pociągi.

– Pasażerowie mogą w czasie zamknięcia linii korzystać z oferty przewoźników autobusowych. Nie ma więc mowy o wykluczeniu komunikacyjnym – ocenia nasz rozmówca. Połączenia pomiędzy Pszczyną a Żorami organizuje powiat pszczyński. Dotychczas funkcjonowały one równolegle do kursów KŚ.

Frekwencja była bardzo niewielka

Wojewódzka spółka twierdzi, że po zastąpieniu pociągów autobusami z jej usług korzystało bardzo niewielu podróżnych. – Średnia frekwencja na jeden autobus zastępczej komunikacji autobusowej na tym odcinku to 3,75 osoby – usłyszeliśmy od przedstawiciela Kolei Śląskich. Największe utrudnienia związane z zawieszeniem kursowania kolejowych autobusów powstaną w weekendy, gdy oferta przewoźników drogowych jest najuboższa.

Przebudowa linii kolejowej nr 148 kosztuje niemal ćwierć mld zł. Prace na zlecenie PKP PLK realizuje Budimex. Zgodnie z zapowiedziami roboty mają zakończyć się w 2026 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x