Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Krosno. Wciąż bez autobusów Autosanu. Gdy już będą, to na 100 lat

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Krosno. Wciąż bez autobusów Autosanu. Gdy już będą, to na 100 lat
fot. Komiksiarz, lic. CC A-SA 4.0 International
Autosan wciąż nie dostarczył ośmiu autobusów miejskich, które miały trafić do Krosna w październiku zeszłego roku. W tym tygodniu, w tej sprawie z przedstawicielami producenta spotkali się miejscy urzędnicy. Pojazdy powinny się tam pojawić w marcu, a póki co producentowi z Sanoka codziennie naliczane są kary. W sumie to już kilkaset tysięcy złotych.

Chodzi o przetarg rozpisany jeszcze w 2017 r., w którym zamówieniami na 21 autobusów, w większości MIDI, podzieliły się Volvo, Autosan i MMI. Jedenaście hybrydowych autobusów od Volvo już po Krośnie jeździ. Ośmiu pojazdów ze standardowym napędem, które miał dostarczyć Autosan wciąż nie ma. Miały tam początkowo trafić w październiku, ostatni termin to połowa lutego. Ale i on nie zostanie dotrzymany. Według zapewnień, które miejscy urzędnicy usłyszeli na spotkaniu z przedstawicielami Autosanu w tym tygodniu, aktualny termin to druga połowa marca. Przyczyna to „procesy organizacyjne w firmie”.

Dlaczego producent nie dostarcza pojazdów do Krosna już trzy miesiące po terminie? Autosan poproszony przez nas o wyjaśnienia… odsyła to materiału TVP Rzeszów w tej sprawie. – Producenci z jednej strony nie chcą tych zamówień stracić, chcą je pozyskać, no bo chcą produkować, a z drugiej strony, podejmując się tego zadania, narażają się na to, że im się to spiętrzy i później są potępiani za niedotrzymanie terminów – mówi Eugeniusz Szymonik, który z początkiem stycznia został prezesem Autosanu.

Autobusów co prawda w Krośnie jeszcze nie ma, ale Szymonik zapewnia, że gdy już się pojawią, krośnianie będą z nich zadowoleni.

– Autobusy będą dobrej jakości, będą woziły mieszkańców Krosna przez następne, co najmniej 10-15, a nawet 20 lat, bo są ze stali nierdzewnej. Mogą nawet jeździć po Krośnie przez 100 lat – zachwala w rozmowie z telewizją.

Krosno nalicza Autosanowi kary w wysokości ok. 4 tys. zł za każdy dzień zwłoki. Przy założeniu, że są naliczane od początku października, kwota zbliża się do pół miliona złotych. Jak informuje TVP Rzeszów, miasto chce dodatkowo zwrócić się o odszkodowanie związane z koniecznością remontu ośmiu starych autobusów, których nie można było wymienić na nowe.

Autosan to producent z kilkudziesięcioletnimi tradycjami, który przez kilka lat znajdował się w stanie upadłości likwidacyjnej, ale po wyborach w 2015 r. został przejęty przez firmy z państwowej Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Była to realizacja wyborczej obietnicy przymierzanej wtedy do stanowiska premiera Beaty Szydło, która odwiedziła Sanok w czasie kampanii.

Fabryka stanęła na nogi, ale w ciągu ostatnich trzech lat już kilkakrotnie wymieniano w niej prezesów. Głośną wpadkę zanotowała w 2017 r., gdy o 20 minut spóźniono się ze złożeniem oferty na autobusy dla wojska. Szefowie Autosanu często powtarzają, że produkcja idzie pełną parą, ale jesienią firma nie podpisała umowy na dostawę 15 autobusów dla gmin zrzeszonych w Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa”, choć wcześniej wygrała przetarg. Uznano, że termin dostaw jest zbyt krótki. W efekcie gminy musiały rozpisać nowy przetarg, w którym producent z Sanoka i tak złożył ofertę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Autosan. Autobusy czy wojsko?

Komunikacja

Autosan. Autobusy czy wojsko?

Paulina Piziorska 06 lutego 2025

Autosan proponuje elektrobus z bateriami oddzielonymi przegubem

Przestrzeń

Autosan kończy gazowy kontrakt dla Warszawy

Komunikacja

Autosan kończy gazowy kontrakt dla Warszawy

Jakub Rösler 05 grudnia 2023

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Autosan. Autobusy czy wojsko?

Komunikacja

Autosan. Autobusy czy wojsko?

Paulina Piziorska 06 lutego 2025

Autosan proponuje elektrobus z bateriami oddzielonymi przegubem

Przestrzeń

Autosan kończy gazowy kontrakt dla Warszawy

Komunikacja

Autosan kończy gazowy kontrakt dla Warszawy

Jakub Rösler 05 grudnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij