Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Królewiec. Swing Pesy wrócił na tory

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-07-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Królewiec. Swing Pesy wrócił na tory
fot. Przemysław Farsewicz
Królewiec (daw. Kaliningrad) posiada jeden tramwaj wyprodukowany przez bydgoską Pesę. Niestety, przez dwanaście lat eksploatacji pojazdu, Swing spędził prawie połowę czasu w zajezdni. Od sierpnia 2024 roku ponownie był uziemiony. Wreszcie jednak z końcem czerwca tramwaj wrócił na tory.

Po długim uziemieniu tramwaju Swing produkcji Pesy w Królewcu (dawniej Kaliningradzie), pojazd powrócił wreszcie do bieżącej eksploatacji. Przeszedł on remont i od 27 czerwca ponownie wozi pasażerów. Potwierdza to Przedsiębiorstwo komunikacyjne Kaliningrad-GorTrans (KGT). Ostatni raz wyjechał na ulice miasta 9 sierpnia rok wcześniej.

Tym razem Swinga można spotkać na trasie linii nr 3, która jest krótsza od linii nr 5, na której poruszał się wcześniej tramwaj Pesy. Nowa trasa przebiega także bliżej zajezdni. Jak informują rosyjskie portale komunikacyjne, tramwaj eksploatowany jest jedynie przez pół dnia – od rana do południa.

Tramwaj bydgoskiej produkcji posiada numer boczny 1201, a jego kolorystyka jest podobna do malatury znanej z warszawskich pojazdów transportu publicznego. Królewiec zakupił Swinga w 2012 roku za ok. 60 mln rubli jako pojazd do jazdy próbnej. Swing został specjalnie przystosowany do uruchomienia na torach o szerokim rozstawie torów.

Pojazd od momentu uruchomienia często znikał z sieci tramwajowej Królewca. Rosyjskie media donoszą, że już prawie połowę czasu spędził w zajezdni. Powodem były awarie i brak dostępu do części zamiennych. Co warte podkreślenia, władze rosyjskie tłumaczą to faktem, że „polskie przedsiębiorstwo, które dostarczyło tramwaj już nie działa i części zamiennych trzeba szukać w alternatywnych źródłach i u innych dostawców”. Problemem okazywał się także stan technicznych mostów łączących wyspy Królewca, gdyż tramwaj Pesy był po prostu za ciężki dla starych konstrukcji.

Warto podkreślić, że mieszkańcy Królewca bardzo chwalą sobie tramwaj polskiej produkcji. Pasażerowie cenią sobie płynną jazdę, wygodne wnętrze i cichą jazdę.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań: Po problemach nowe Gammy wrócą na tory

Komunikacja

Poznań: Po problemach nowe Gammy wrócą na tory

Przemysław Farsewicz 01 czerwca 2025

Bydgoszcz z unijnymi środkami na nowe Swingi

Komunikacja

Bydgoszcz z unijnymi środkami na nowe Swingi

inf. pras. UM Bydgoszcz 04 marca 2024

Gdańsk: 10 Swingów do naprawy głównej

Komunikacja

Gdańsk: 10 Swingów do naprawy głównej

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2021

Zobacz również:

Poznań: Po problemach nowe Gammy wrócą na tory

Komunikacja

Poznań: Po problemach nowe Gammy wrócą na tory

Przemysław Farsewicz 01 czerwca 2025

Bydgoszcz z unijnymi środkami na nowe Swingi

Komunikacja

Bydgoszcz z unijnymi środkami na nowe Swingi

inf. pras. UM Bydgoszcz 04 marca 2024

Gdańsk: 10 Swingów do naprawy głównej

Komunikacja

Gdańsk: 10 Swingów do naprawy głównej

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij