MPK w Krakowie rozstrzygnęło przetarg na dostawę 77 nowych autobusów w formie leasingu finansowego. Wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum Solaris Bus&Coach oraz PKO Leasing. Odpadł za to Mercedes z nowym Conecto.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego w połowie lipca jest wyprodukowanie i dostawa w formie leasingu finansowego fabrycznie 77 nowych autobusów niskoemisyjnych. Mają to być pojazdy o długości 18 metrów, które będą wyposażone w silniki spełniające normę Euro 6, a także posiadające klimatyzację oraz nowoczesne systemy informacji pasażerskiej. Wartość zamówienia jest szacowana na 121,7 mln złotych netto.
12 września otwarto oferty.
Wpłynęły dwie – złożone przez konsorcjum Solars Bus&Coach i PKO Leasing na kwotę 120,8 mln zł netto oraz konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing na kwotę 111,8 mln zł. Obie oferty mieściły się więc w kosztorysie zamawiającego.
Dzisiaj (6 października) rozstrzygnięto postępowanie i wybrano konsorcjum firm Solaris Bus&Coach oraz PKO Leasing, która opiewa na kwotę nieco ponad 148 mln zł brutto. Komisja przetargowa odrzuciła natomiast ofertę konsorcjum EvoBusa i Pekao Leasing, proponującego
nowy model Mercedes Conecto, przygotowany
specjalnie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Powody wykluczenia tej oferty nie zostały podane. Tym samym propozycja Solarisa była jedyną, która spełniała warunki przetargu. W sumie oferta otrzymała 77,5 punktów na 100 możliwych. Mercedes może jeszcze skorzystać z możliwości złożenia odwołania od wyniku przetargu.