Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Krakowski Lajkonik z zasilaniem bateryjnym od Medcom

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-02-04 16:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Medcom

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Krakowski Lajkonik z zasilaniem bateryjnym od Medcom
fot. MPK Kraków
W styczniu br. odbyły się jazdy testowe najnowszego tramwaju produkcji Stadler dla Krakowa. To pierwszy z pięćdziesięciu nowoczesnych pojazdów, które dzięki zasilaniu bateryjnemu od Medcom, będą mogły poruszać się bez korzystania z sieci trakcyjnej. Dostawy tramwajów mają zakończyć się w 2020 roku.

Do stolicy Małopolski trafił niskopodłogowy tramwaj Tango Lajkonik. Nowy skład będzie liczył 33,4 m długości i 2,4 m szerokości. Każdy z tramwajów zmieści 227 podróżnych, w tym 80 na miejscach siedzących. W pojazdach zastosowane zostaną skrętne wózki, które wpłyną na niższe zużycie kół i torowiska oraz zdecydowanie zmniejszą drgania, występujące podczas jazdy.

Jedną z innowacji opracowanych przez Medcom dla tego pojazdu jest wysoce wydajny układ pracy z baterii, dzięki któremu tramwaje będą mogły przejechać nawet 3 km bez zasilania z trakcji. Na początek baterie zostaną zamontowane na dwóch pojazdach, ale pozostałe będą przystosowane do doposażenia ich w przyszłości. Dzięki jeździe z baterii, możliwe będzie użytkowanie części krakowskich tras bez konieczności rozciągania sieci trakcyjnej, która tym samym nie naruszy krajobrazu Starego Miasta.

– Pierwsze pokładowe zasobniki energii opracowaliśmy w 2014 roku dla Siemensa, który dzięki temu rozwiązaniu przejechał aż 24 km bez zasilania z trakcji i tym samym pobił rekord Guinnessa dla najdłuższego przejazdu tramwaju zasilanego wyłącznie z baterii. To, co kiedyś było dla nas sporym wyzwaniem i ważnym eksperymentem, dzisiaj wprowadzamy do seryjnej produkcji w polskich tramwajach – mówi Paweł Choduń z firmy Medcom.

Każdy z tramwajów wyposażony zostanie również w system rekuperacji energii E-recycler produkcji Medcom, który pozwoli na ponowne wykorzystanie energii wytworzonej podczas hamowania pojazdu. W Polsce w E-recycler wyposażone są m.in. trolejbusy w Gdyni oraz tramwaje w Gdańsku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zgierz wybrał wykonawcę remontu torowiska tramwajowego

Przestrzeń

Zgierz wybrał wykonawcę remontu torowiska tramwajowego

Witold Urbanowicz 04 lutego 2020

Kraków: Lajkonik rozpoczyna nocne testy na mieście

Przestrzeń

Kraków: Lajkonik rozpoczyna nocne testy na mieście

Witold Urbanowicz 08 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5