Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Krakowiaki nie psują się bardziej?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-09-12 16:36
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Krakowiaki nie psują się bardziej?
fot. Martyn Janduła
Awariom i przestojom najnowszych tramwajów w Krakowie często towarzyszą komentarze „znowu ten Krakowiak”. MPK zaprzecza jednak, by z pojazdami dostarczonymi przez Pesę był problem. – Wszystkie wskaźniki niezawodności i gotowości mieszczą się w wymaganiach stawianych producentowi i są porównywalne do tych dotyczących eksploatacji wagonów NGT6 i NGT8 – zapewnia Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK w Krakowie.

Kraków kupił w sumie 36 tramwajów typu 2014N Krakowiak, które są najdłuższymi eksploatowanymi tramwajami w Polsce. Pierwszy z nich wyjechał na tory pod koniec sierpnia 2015 r. Dostawy wszystkich tramwajów zakończyły się z opóźnieniem – pod koniec zeszłego roku.

Nowe tramwaje od początku eksploatacji do 31 sierpnia 2016 r. przejechały ponad 2 mln kilometrów. Każdego dnia do ruchu kierowanych jest 30 wozów, które obecnie obsługują linie 4, 24, 50 i 52.

Krakowiakom, jak większości nowego taboru, towarzyszy zwiększone zainteresowanie mediów, komentatorów i mieszkańców. Awarie są skrupulatnie odnotowywane z komentarzem „I znowu ten Krakowiak”.

Zwiększonej awaryjności tramwajów Pesy nie potwierdza przewoźnik. Jak przypomina MPK, zgodnie z umową podpisaną z producentem w każdym miesiącu eksploatacji tych pojazdów liczone są wskaźniki niezawodności oraz gotowości – oba utrzymują się na poziomie znacznie powyżej 99%. – Wszystkie wskaźniki mieszczą się w wymaganiach stawianych producentowi i są porównywalne do tych dotyczących eksploatacji wagonów NGT6 i NGT8 – mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.


mat. MPK Kraków

Teraz producent i przewoźnik są w sporze o opóźnione dostawy tramwajów. MPK wystawiło Pesie rachunek w ramach kar w wysokości 26 mln zł. Kraków oczekuje jego uregulowania jeszcze we wrześniu. – W przypadku jej braku zostaną podjęte rozwiązania prawne w celu wyegzekwowania tej kwoty – zapowiada Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK. Pesa jest zwolennikiem rozstrzygnięcia tej kwestii na drodze arbitrażu i nie wyklucza dochodzenia swoich praw na drodze sądowej. Nieoficjalnie jednak w Bydgoszczy słychać rozgoryczenie – Pesa była jedynym producentem, który przedłużył ważność swojej oferty w niezwykle napiętym harmonogramie dostaw.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków wystawia Pesie rachunek za opóźnione tramwaje

Prawo & Finanse

Kraków wystawia Pesie rachunek za opóźnione tramwaje

Witold Urbanowicz 07 września 2016

Kraków: Papieski tramwaj zachowa swoje barwy

Komunikacja

Kraków: Papieski tramwaj zachowa swoje barwy

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5