Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Kraków zmierzył ruch. O 30-40% mniej

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-05-21 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków zmierzył ruch. O 30-40% mniej
Fot. Tomasz Stankiewicz / krakow.pl
Miasto porównało natężenie ruchu pojazdów w Krakowie przed i po wprowadzeniu stanu epidemii. Zebrane dane są jednoznaczne: notowane w maju natężenia są o ok. 30-40 proc. niższe, niż w analogicznym okresie w ubiegłych latach.

Dane zbierane były za pomocą tzw. pętli indukcyjnych zainstalowanych w jezdni, na co dzień wykorzystywanych do sterowania wyświetlanymi sygnałami sygnalizacji świetlnych. Pomiary wykonywano w okresie tygodniowym, od soboty do piątku przez 24 godziny na dobę. Wybrano tygodnie możliwe najbardziej miarodajne, czyli nie wzięto pod uwagę danych z okresów ferii, świąt wielkanocnych itp. (zarówno przed jak i po świętach).

Dodatkowo porównano wyniki z analogicznych okresów w 2018 r. Nie było możliwości wykorzystania danych z 2019 roku z uwagi na fakt, że przebudowa ulicy Królewskiej, a w szczególności skrzyżowania na alejach Trzech Wieszczów, spowodowały duże braki danych porównawczych.

W ramach pomiarów rejestrowano liczbę pojazdów przejeżdżających przez całe skrzyżowanie w ciągu doby. Oznacza to, że wartości są uśrednione, gdyż na danych szczegółowych zauważano znaczne wahania wyników w ciągu doby (zmiana okresów szczytów komunikacyjnych spowodowana zaburzeniem motywacji podróży).

Najbardziej zauważalna jest tendencja, że większe spadki obserwowano na drogach niższych klas, niż głównych trasach komunikacyjnych. Prawdopodobnie spowodowane jest to faktem, że główne trasy na co dzień są przeciążone i kierowcy szukając tras alternatywnych dodatkowo obciążają ulice lokalne i osiedlowe, przez co zaprezentowane w niniejszym opracowaniu spadki natężeń ruchu mogą być niedoszacowane.

W tym celu wykorzystano pomiary z systemu sterowania ruchem. Wybrano 15 skrzyżowań, na których możliwe było uzyskanie danych o liczbie pojazdów przejeżdżających przez skrzyżowanie zarówno w okresie ostatnich miesięcy jak i ubiegłych lat. Lista skrzyżowań poniżej:
  • al. Mickiewicza – Czarnowiejska
  • al. Mickiewicza – Piłsudskiego – Focha
  • Czarnowiejska – Kijowska
  • Mogilska – Komenda Wojewódzka Policji
  • rondo Mogilskie
  • al. Jana Pawła II – Klasztorna
  • rondo Grzegórzeckie
  • Zakopiańska – Brożka – Tischnera – Wadowicka
  • rondo Grunwaldzkie
  • Kapelanka – Grota-Roweckiego – Brożka
  • Kapelanka – Kobierzyńska
  • Monte-Cassino – Kapelanka
  • Wielicka – Nowosądecka
  • Tischnera – Turowicza
  • rondo Matecznego

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5