Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Zmiany w rejonie pl. Wszystkich Świętych dla usprawnienia przejazdu tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
31-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków: Zmiany w rejonie pl. Wszystkich Świętych dla usprawnienia przejazdu tramwajów
fot. Аимаина хикари, domena publiczna
W czwartek, 1 sierpnia wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na ul. Franciszkańskiej i Dominikańskiej. Od tego dnia na ul. Franciszkańskiej (od skrzyżowania przy Filharmonii) zacznie obowiązywać strefa ograniczonego ruchu. Niemożliwy będzie przejazd samochodów ul. Dominikańską w godzinach szczytu. Zmiany mają usprawnić kursowanie tramwajów w centrum Krakowa. W ciągu najbliższych godzin montowane będą znaki zmieniające zasady ruchu drogowego w tym rejonie miasta.

Zmiany zostały przygotowane przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu i Zarząd Transportu Publicznego. Wszystko po to, by w godzinach szczytu zminimalizować blokowanie tramwajów przez przejeżdżające samochody. Do strefy ograniczonego ruchu (na ul. Franciszkańską) będą mogły wjechać wyłącznie pojazdy z uprawnieniami, służby, zaopatrzenie, mieszkańcy dojeżdżający do posesji i rowerzyści.

– Na ul. Dominikańskiej – między ul. Poselską a Stolarską – uniemożliwiony zostanie tranzyt wszystkich samochodów – zaznacza Łukasz Gryga, dyrektor Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu. Na ul. Dominikańską – od poniedziałku do piątku, w godz. 7.00 do 18.00 – wjadą pojazdy komunikacji zbiorowej, służby i rowerzyści. W weekendy przejazd ulicą będzie udostępniony na takich samych zasadach jak do tej pory. Dodatkowo, wjazd do parkingu na posesji Ojców Franciszkanów będzie możliwy wyłącznie od strony ul. Poselskiej.

Tymczasem na ul. Długiej w ostatnich tygodniach zamontowane zostały separatory oddzielające torowisko tramwajowe od zatok dla samochodów. Gumowe oddzielacze w ciągu kilku najbliższych dni pojawią się w kilkudziesięciu miejscach w zatokach parkingowych, graniczących z torowiskiem. Separatory zostaną uzupełnione w miejscach, gdzie nie zostały zamontowane podczas pilotażu programu mającego na celu uwolnienie torowisk tramwajowych od „zatrzymań”.

Oprócz gumowych ograniczników wyczuwalnych przez parkujących kierowców pod kołami, na jezdni malowane są rzucające się w oczy biało-czerwone pasy. Tylko w ubiegłym roku źle zaparkowane samochody na ul. Długiej zablokowały przejazd tramwajów ponad 130 razy. Łączny czas przymusowego postoju przekroczył 40 godzin. Separatory mają w znaczący sposób obniżyć te niechlubne dla kierowców statystyki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5