Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: ZDMK chce zlecić analizę tramwaju na Lema

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-21 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: ZDMK chce zlecić analizę tramwaju na Lema
fot. Mach240390, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Zarząd Dróg Miasta Krakowa otworzył oferty w ekspresowym postępowaniu na koncepcję trasy tramwajowej w ul. Lema, stanowiącej przedłużenie planowanej trasy w ul. Meissnera. Opracowania – wraz z decyzją środowiskową – miałyby być gotowe w 2022 r.

Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego 8 grudnia, jest opracowanie wielobranżowej koncepcji budowy linii tramwajowej w ciągu Lema. Wykonawca musi uzyskać też uzyskać decyzję środowiskową i opracować program funkcjonalno-użytkowy (PFU) dla wariantu wynikowego, a także – jako odrębne opracowanie – przygotować dokumentację projektową dla przejścia podziemnego na wysokości Tauron Areny (tak, aby dało się wyłączyć przejście z zakresu realizacji na etapie budowy).

Nowa trasa ma łączyć al. Pokoju i al. Jana Pawła II, stanowiąc przedłużenie linii w ulicy Meissnera. To w sumie niespełna 1 km nowej trasy poprowadzone w pasie dzielącym. Byłaby ona przedłużeniem projektowanej trasy tramwajowej, w ciągu Meissnera do Mistrzejowic. Kraków podpisał właśnie umowę z konsorcjum PPP Solutions Polska i Gulermak na projekt, finansowanie, budowę i utrzymanie nowej, 4,5-kilometrowej trasy z tunelem pod rondem Polsadu.

Termin składania ofert minął 18 grudnia. Wystartowały dwa podmioty. Sweco Consulting z Poznania wyceniło zlecenie na 590 tys. zł brutto, a LWP z Katowic wyceniło zadanie na 836 tys. zł. To dużo powyżej budżetu określonego na 200 tys. zł brutto. Otwarte pozostaje pytanie, czy ZDMK znajdzie tak duże środki na rozstrzygnięcie postępowania.

Do końca sierpnia 2021 r. gotowe mają być projekt koncepcyjny, a także wszczęta procedura o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wykonawca ma ją uzyskać do końca czerwca 2022 r. W tym czasie gotowy ma być też PFU.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5