Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków zawiesza trasę tramwajową do Walcowni. Kiedy wróci – nie wiadomo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków zawiesza trasę tramwajową do Walcowni. Kiedy wróci – nie wiadomo
fot. Google Maps
Przy okazji zbliżającej się naprawy odcinka torowiska w al. Solidarności Kraków zawiesi też kursowanie tramwajów do pętli Walcownia. – Powodem jest zły stan torów. Tramwaje nie wrócą po wznowieniu ruchu w al. Solidarności – mówi Bartosz Piłat z Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Na razie nie wiadomo kiedy mógłby zostać tutaj wznowiony ruch.

Kraków przygotowuje się do awaryjnej naprawy torowiska tramwajowego w al. Solidarności na odcinku pomiędzy ul. Bulwarową i węzłem rozjazdów Kombinat. Prace będą prowadzone na ok. kilometrowym odcinku trasy. – Zakładamy rozpoczęcie robót w okolicach 15 listopada. Dzięki nim torowisko będzie mogło służyć przez kolejne dwa lata do prac o szerszym zakresie, które w tym miejscu planujemy – mówi Bartosz Piłat.

Prace za blisko 2,5 mln zł będzie prowadzić firma ZUE. Ich zakres obejmuje m.in. wymianę podbudowy z tłucznia w miejscach zapadnięć, wymianę drewnianych podkładów na nowe, wymianę ok. 15% szyn, wykonanie spawanych połączeń szynowych, regulację i podbijanie stabilizacyjne toru oraz szlifowanie falistego zużycia szyn. Utrudnienia potrwają ok. miesiąc.

Przy okazji remontu w al. Solidarności zawieszony zostanie też ruch na trasie do Walcowni. – Trasa ta wypada, gdyż nie ma za bardzo sensu puszczać stąd linii tramwajowej objazdem – mówi Piłat. Prędko jednak tramwaje na Mrozową nie wrócą. – Po przeprowadzeniu remontu w al. Solidarności nie zostanie wznowiony ruch do Walcowni – aż do remontu tej trasy. Tory są w tym miejscu w bardzo złym stanie – wyjaśnia Bartosz Piłat.

Perspektywy przeprowadzania jakichkolwiek prac na trasie do Walcowni są w tej chwili niejasne m.in. ze względów formalno-prawnych. – Tereny te nie należą do miasta, tylko do huty ArcelorMittal. Wszystkie zabiegi formalne trwają – mówi Bartosz Piłat. Na razie też nie ma zabezpieczonych środków na remont. – Nie ma co ukrywać, że to nie jest najpilniejsza trasa tramwajowa pod względem potrzeb inwestycyjnych – zauważa przedstawiciel ZDMK.

Zdaniem Bartosza Piłata nie ma jednak ryzyka, że tramwaje nigdy nie wrócą. – O pełnej likwidacji w tym momencie nie myślimy. Są pomysły związane z wykorzystaniem pętli na Walcowni do obsługi przystanku kolejowego Lubocza i rozbudowujących się osiedli po drugiej stronie torów. Kiedy jednak możliwy będzie remont w tej chwili nie jesteśmy w stanie określić – mówi Bartosz Piłat.


Trasa wzdłuż Mrozowej do Walcowni uruchomiona w 1955 r., a pętlę Walcownia oddano w 1969 r. Na dwukilometrowym odcinku trasy znajdują się cztery zespoły przystanków, w tym dwa na żądanie. Do Walcowni dojeżdża z Borka Fałęckiego linia nr 22. W ciągu dnia tramwaje jeżdżą z częstotliwością co 15 min., a w dni wolne – co 20 min.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5