Kraków ogłosił ponowy przetarg na przetarg na projekt i budowę węzła przesiadkowego na Bronowicach, który miałby powstać wewnątrz łącznicy Balickiej i Armii Krajowej. Przewidziano budowę dworca autobusowego, parkingu przesiadkowego, a w ramach opcji – budowę kładki do powstającego przystanku kolejowego.
Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez spółkę Miejską Infrastrukturę, jest zaprojektowanie i budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P&R Bronowice i terminalem autobusowym. W ramach opcji przewidziano kładkę do nowego przystanku kolejowego.
Jednym z elementów dworca będzie nowy dworzec autobusowy, który zostanie zlokalizowany będzie wewnątrz łącznicy węzła drogowego ul. Bronowickiej i Armii Krajowej. Przewidziano 12 peronów (sześć dwustronnych). Zadaszenie dworca będzie stanowić pierwszą kondygnacje parkingu przesiadkowego z wjazdem od u. Balickiej. W tym etapie przewidziano ok. 200 miejsc postojowych, ale parking może zostać rozbudowany do 500 miejsc na kolejnej kondygnacji. Przewidziano również miejsca postojowe do ładowania samochodów elektrycznych oraz 10 stojaków dla 20 rowerów.
Przebudowany zostanie układ drogowy sąsiednich ulic wraz z przeniesieniem przystanku tramwajowego w kierunku centrum za skrzyżowanie – dzięki temu oba przystanki będą znajdować się naprzeciwko siebie. Ponadto w ramach opcji przewidziano możliwość powstania kładki pieszo-rowerowej, wraz z dojściami i najazdami, poprowadzonej nad ulicą Armii Krajowej i zlokalizowanej po północnej stronie wiaduktów PKP. Prowadzić będzie ona do
nowego przystanku kolejowego Kraków Bronowice na linii do Balic.
O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (15%), czas realizacji robót budowlanych (15%), a także okres wyłączenia ruchu tramwajowego w ciągu Bronowicka – Balicka (10%). Roboty budowlane mają być wykonane najpóźniej do końca czerwca 2022 r.