Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji, a następnie dokumentacji projektowej dla przebudowy ok. 850-metrowego odcinka ul. Starowiślnej wraz z uzyskaniem wszelkich zgód i pozwoleń. O zamówienie ubiegają się cztery firmy. Wskazany w konsultacjach społecznych zakłada ruch jednokierunkowy samochodów poza torowiskiem oraz dodatkową zieleń. ZDMK rozstrzygnął też dzisiaj przetarg na projekt przebudowy węzła rozjazdowego Piłsudskiego i Straszewskiego.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej koncepcji, uzyskanie decyzji środowiskowej oraz opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowa torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ciągu ul. Starowiślnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Dietla do mostu Powstańców Śląskich. W skład zamówienia wchodzi także opracowanie projektów wykonawczych oraz uzyskanie decyzji umożliwiającej realizację prac.
Podstawą dokumentacji będą ustalenia raportu z konsultacji społecznych z 2020 r. Wybrany wariant zakłada dopuszczenie ruchu samochodowego wyłącznie w kierunku południowym, poza torowiskiem. W tym kierunku zostanie również wprowadzony oddzielny pas rowerowy. Torowisko tramwajowe ma zostać przystosowane do dwukierunkowego ruchu autobusów. Przewidziano przystanki tramwajowe Miodowa na odcinku między Miodową a Rzeszowską oraz Św. Wawrzyńca na odcinku między Św. Wawrzyńca a Podgórską.
Od strony wschodniej ulicy zostanie wyznaczony pas zieleni. W miarę możliwości ma zostać poszerzony chodnik po stronie zachodniej. Zagospodarowane zostaną też skwery Berrecciego oraz przy ul. Św. Wawrzyńca. Rozważone mają zostać również wariant przerwania ciągłości ruchu ogólnego między Miodową a Rzeszowską oraz urządzenie wspólnej przestrzeni na skwerze Berrecciego. Na ulicach poprzecznych muszą być przewidziane miejsca postojowe dla dostaw.
Dziś (27 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery firmy. Sweco Polska wyceniło usługę na 1,186 mln zł, Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu – na 1,567 mln zł, Progreg – 1,636 mln zł, a Cone AMG – 1,940 mln zł. Budżet zamawiającego został określony na 1,2 mln zł.
ZDMK rozstrzygnął też dzisiaj przetarg na projekt przebudowy węzła rozjazdowego Piłsudskiego i Straszewskiego. Wygrał Progreg z ofertą na kwotę blisko 170 tys. zł brutto. Więcej o projekcie piszemy
tutaj.