Kraków rozpisał przetarg na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej w ciągu Alei Trzech Wieszczów, łączącej Nowy Kleparz i plac Inwalidów. Analizie podlegać będzie kilka wariantów trasowania z licznymi podwariantami. Zamawiający nie wyklucza tunelu z podziemnymi przystankami. Dla wariantów naziemnych – i w razie konieczności także i podziemnego – założono brak sieci trakcyjnej.
Przedmiotem zamówienia jest wielowariantowa koncepcja budowy linii tramwajowej Nowy Kleparz – plac Inwalidów. Zgodnie z założeniami nowa trasa miałaby prowadzić w ciągu alei Słowackiego, będącej częścią tzw. Alei Trzech Wieszczów. To w sumie ok. 850 m torowiska. Analizowanych będzie kilka wariantów w zakresie usytuowania torowiska. Szczegółowo o różnych wariantach pisaliśmy
tutaj.
W środę 3 lutego minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Konsorcjum MP, Mosty Kraków i Mosty Katowice wyceniły opracowanie na 934,8 tys. zł brutto, Sweco Polska – na 947,7 tys. zł, a Fehlings Krug Polska – 1,445 mln zł. To więcej niż zakłada budżet, określony na 800 tys. zł.
O wyborze zdecydują cena (55%) oraz dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (45%). Na całość zamówienia przeznaczono 70 tygodni.