Kraków otworzył oferty w nowym przetargu na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej linii tramwajowej, łączącej istniejącą trasę w Małym Płaszowie z węzłem drogowym Kraków Przewóz, gdzie zaplanowano terminal autobusowy i parking przesiadkowy. Elementem inwestycji jest też rozbudowa ulicy Domagały w obszarze Rybitw. Opracowanie będzie się też odnosić do kwestii budowy linii tramwajowej od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień.
Przewidziano wytrasowanie linii tramwajowej w ciągu Lipskiej, Surzyckiego, Rybitwy, Botewa i Śliwiaka do węzła drogowego z S7. Autorzy powinni wykonać też studium koncepcyjne linii tramwajowej w przebiegu od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień. Wykonawca przedstawi kilka wariantów przebiegu. Szczegółowo o zamówieniu
pisaliśmy przy pierwszym przetargu.
Dzisiaj (20 stycznia) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery firmy z ofertami na kwoty od 1,166 mln zł do 1,796 mln zł. To powyżej budżetu określonego na kwotę 1,100 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła firma LPW z Katowic. O wyborze decydują cena (55%) oraz dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (45%).
Poprzednie postępowanie wygrała firma Sweco Consulting, która zaproponowała wykonanie usługi za 1,086 mln zł brutto. Konkurencja zarzuciła jednak zwycięzcy nieprawidłowości w ofercie. Sweco nie przedłużyło ważności wadium, a zamawiający uznał , że nie jest w stanie podnieść wynagrodzenia do wysokości kolejnej oferty – tj. 1,126 mln zł – i postępowanie unieważniono. Teraz Sweco wystartowało ze znacznie droższą ofertą – na kwotę 1,698 mln zł.