Kraków otworzył oferty w przetargu na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej linii tramwajowej, łączącej istniejącą trasę w Małym Płaszowie z węzłem drogowym Kraków Przewóz, gdzie zaplanowano terminal autobusowy i parking przesiadkowy. Elementem inwestycji jest też rozbudowa ulicy Domagały w obszarze Rybitw. Opracowanie będzie się też odnosić do kwestii budowy linii tramwajowej od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień.
Przewidziano wytrasowanie linii tramwajowej w ciągu Lipskiej, Surzyckiego, Rybitwy, Botewa i Śliwiaka do węzła drogowego z S7. Autorzy powinni wykonać też studium koncepcyjne linii tramwajowej w przebiegu od ulicy Śliwiaka do osiedla Złocień. Wykonawca przedstawi kilka wariantów przebiegu. Szczegółowo o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (20 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowało osiem firm. Sweco Consulting zaproponowało realizację zamówienia za 1,086 mln zł brutto. Fehlings Krug proponuje 1,126 mln zł brutto, Safege – 1,438 mln zł, Progreg Paweł Kudelski –1,464 mln zł brutto, Schuessler-Plan Inżynierzy – 1,956 mln zł brutto, Wrocławskie Biuro Projektów Drosystems – 2,099 mln zł, CertusVia – 2,878 mln zł brutto, a Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu – 3,530 mln zł. Budżet na ten cel wynosi równo 1 mln zł.
O wyborze zdecydują cena (55%) oraz dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (45%). W terminie do 26 lutego 2021 r. wykonawca miałby przedłożyć wariantową koncepcję i studium koncepcyjne wraz z uzyskaniem opinii oraz przeprowadzeniem konsultacji społecznych. Natomiast w terminie do połowy listopada 2021 r. przewidziano czas na uzyskanie ostatecznej decyzji środowiskowej. Zamówienie miałoby zostać wykonane do połowy listopada 2021 r.