MPK Kraków otworzyło oferty w ponowionym przetargu na dostawy dwóch elektrycznych autobusów przegubowych. Wystartował Solaris, którego pojazdy testowe jeżdżą już w Krakowie.
Przedmiotem przetargu jest zakup dwóch niskopodłogowych autobusów przegubowych zasilanych energią elektryczną, fabrycznie nowych lub używanych, lecz nie starszych niż z roku produkcji 2016 i przebiegu całkowitym nie większym niż 80 000 km każdy. Wykonawca ma dostarczyć też jedną mobilną ładowarkę plug-in o mocy wejściowej 50-60 kW. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
W piątek (25 września) minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 2,498 mln zł netto (3,073 mln zł brutto), w tym 1,204 mln zł netto za jeden autobus i 89,624 tys. zł netto za ładowarkę Ekoenergetyka Plus Charger R 60 kW. Złożona oferta ponownie jest o niespełna 2,5 tys. zł brutto niższa od zaplanowanego budżetu. Całkowita cena zaproponowana przez Solarisa jest taka sama jak w poprzednim, wadliwym przetargu.
Na realizację zamówienia przeznaczono cztery miesiące. Zapewne więc MPK przyjmie dwa testowe Solarisy III generacji o numerach taborowych DN005 i DN006, które już jeżdżą w Krakowie, a wcześniej obsługiwały Barcelonę.