Zarząd Dróg Miasta Krakowa otworzył oferty w przetargu na utrzymanie, konserwację i naprawy torowisk. Zamówienie obejmuje okres trzech lat do 2022 r. Jedyną ofertę złożyła firma ZUE, która utrzymaniem krakowskich torowisk zajmuje się od lat.
Przedmiotem przetargu jest utrzymanie, konserwacja i naprawy torowisk tramwajowych w latach 2019-2022. Zakres prac obejmuje też prowadzenie dyspozytorni do obsługi zadań związanych z realizacją umowy, wykonywanie przeglądów okresowych torowisk, a także napraw awaryjnych. W sumie mowa o 193,61 km pojedynczego toru (zestawienie obejmuje
nieczynne torowisko wzdłuż Mrozowej do Walcowni). Nie przewidziano natomiast w tym przetargu, w przeciwieństwie do poprzednich postępowań, zadań związanych z utrzymaniem sieci trakcyjnej, elementów detekcji tramwajowej pracujących w systemach sygnalizacji drogowych, a także podstacji trakcyjnych.
Dzisiaj (24 czerwca) minął termin składania ofert. Jedyną – na kwotę 68,4 mln zł brutto – złożyła firma ZUE. Mieści się ona w budżecie zamawiającego, który określono na 69,4 mln zł brutto.
Umowa obejmie okres od 1 października 2019 r. do 30 września 2022 r. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia dodatkowych zamówień. Wykonawca zaoferował czteroletnią gwarancję.
Kraków od kilkunastu lat zleca utrzymanie infrastruktury tramwajowej na zewnątrz. Wyspecjalizowała się w tym firma ZUE, która w kolejnych przetargach w zasadzie nie ma konkurencji.