Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków z drugim podejściem do koncepcji tramwaju do os. Rżąka – z możliwością wydłużenia do Wieliczki

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-18 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków z drugim podejściem do koncepcji tramwaju do os. Rżąka – z możliwością wydłużenia do Wieliczki
fot. MPK Kraków
Urząd Miasta w Krakowie rozpisał nowy przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji przedłużenia linii tramwajowej wzdłuż ul. Wielickiej od przystanku Prokocim Szpital do os. Rżąka. Wykonawca powinien też przewidzieć możliwość dalszego wydłużenia torowiska nad autostradą A4 w stronę Wieliczki.

Przedmiotem przetargu jest opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej pomiędzy skrzyżowaniem ulic Wielickiej, Teligi, Kostaneckiego a osiedlem Rżąka wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem Park&Ride. Opracowanie powinno obejmować swoim zakresem obszar położony w Dzielnicy XII Bieżanów-Prokocim w rejonie ulic: Wielickiej, Kostaneckiego, Jakubowskiego, Rydygiera oraz Kosocickiej.

Jak podaje zamawiający, przebieg linii tramwajowej łączącej istniejące torowisko w ulicy Wielickiej (na wysokości przystanku Prokocim Szpital) z pętlą zlokalizowaną w pobliżu os. Rżąka powinien w maksymalnie możliwym stopniu obsłużyć os. Rżąka oraz nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu. Wykonawca przygotuje co najmniej cztery warianty, w tym dwa określone przez miasto. Jeden z nich zakłada przebieg wydzielonej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Wielickiej, a drugi – pasa autobusowo-tramwajowego. Co więcej, w każdym z wariantów wykonawca ma przeanalizować możliwość przedłużenia linii tramwajowej w kierunku Wieliczki – w szczególności kluczowa jest tutaj kwestia przekroczenia autostrady A4, wraz z dowiązaniem do układu drogowego po południowej stronie autostrady. Więcej o zamówieniu pisaliśmy przy pierwszym zamówieniu.

W poprzednim przetargu o zamówienie ubiegało się sześć podmiotów z ofertami na kwoty od 886,6 tys. zł brutto do 1,213 mln zł brutto. Z uwagi na przekroczenie budżetu określonego na kwotę 800 tys. zł postępowanie zostało unieważnione.

Termin składania ofert mija 22 stycznia. O wyborze decydują cena (55%) oraz dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (45%). Na realizację przeznaczono 81 tygodni. Szacowana wartość zamówienia to 1,220 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5