Kraków przygotował specjalną ofertę komunikacyjną na okres wakacyjny. – Cel jest prosty. Liczymy, że krakowianie będą chcieli w większym stopniu korzystać z komunikacji miejskiej. W czasie pandemii było to utrudnione. Chcemy przyzwyczaić mieszkańców do wybierania tramwaju czy autobusu jako podstawowego środka do przemieszczania się po mieście. Transport publiczny jest bezpieczny i szybki – zapewnia Andrzej Kulig, zastępca prezydenta ds. polityki społecznej i komunalnej.
Pierwszym krokiem do zachęcania korzystania z komunikacji jest wydłużenie obecnych rozkładów jazdy (już teraz autobusy i tramwaje kursują prawie jak w okresie sprzed pandemii) aż do 17 lipca, tak aby mieszkańcy mogli się na nowo przyzwyczaić. – Do 17 lipca przedłużamy tzw. szkolny rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Ma to związek z obserwowanymi zwiększonymi powrotami pasażerów do pojazdów komunikacji miejskiej – mówi Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego.
Po miesięcznym okresie wakacyjnym w komunikacji miejskiej, bo od 16 sierpnia, czyli na dwa tygodnie przed rozpoczęciem roku szkolnego na nowo miasto wróci do częstotliwości, jakie aktualnie obowiązują.
Dodatkowo, przygotowano dla pasażerów kolejne połączenia rekreacyjne, a także nowe linie autobusowe, które będą łączyły osiedla z większymi węzłami przesiadkowymi. Nowe linie rekreacyjne to m.in.: linia autobusowa do Przylasku Rusieckiego z pętli „Czyżyny Dworzec”, a także nowa linia z parkingu P+R Mały Płaszów do Zalewu Bagry. Mieszkańcy Krakowa bardzo chętnie korzystają z przygotowanych dla nich rekreacyjnych linii autobusowych, do końca sezonu przewiezionych zostanie około 250 tys. pasażerów.
Zadaniem miasta jest likwidowanie tzw. białych plam transportowych. Ostatnio ZTP zrealizował projekty dla mieszkańców Klin oraz Krowodrzy, kolejnym celem do zrealizowania jest Avia oraz Grębałów. Miasto dba również o istniejące połączenia. Przygotowane przez ZTP, wprowadzone przez szpital im. Rydygiera i egzekwowane przez straż miejską zmiany organizacji ruchu na terenie szpitala przynoszą pożądany efekt. Wcześniej bardzo często linia autobusowa 125 musiała kończyć swoją trasę na rondzie Hipokratesa, zamiast zgodnie z rozkładem na przystanku pod wejściem do szpitala im. Rydygiera. Powodowało to wiele zamieszania, a przede wszystkim było ogromnym kłopotem i niedogodnością dla pasażerów komunikacji miejskiej. Ponad miesiąc temu zmieniona została organizacja ruchu, dzięki czemu od tego momentu nie było już żadnego zatrzymania autobusów. ZTP liczy na to, że tak już pozostanie. Równocześnie 17 maja uruchomiono dodatkowe kursy na linii nr 125 w godzinach szczytu, teraz odjeżdża ona z przystanków co 10-15 minut. Dzięki temu poza jednostkowymi przypadkami nie występuje już tłok.
Od 16 sierpnia przygotowana oferta komunikacji miejskiej będzie kursować jak przed pandemią, a tym samym zostaną odmrożone takie linie jak nr 12, 17, 44, 429.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.