Partnerzy serwisu:
Mobilność

Kraków wybiera nazwę dla roweru miejskiego

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-08-18 11:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków wybiera nazwę dla roweru miejskiego
fot. ZIKIT Krakówrowery
Wavelo, Krakovelo, RMK i Bicyklik – to cztery propozycje nazwy dla nowego systemu roweru publicznego, który ruszy w Krakowie w przyszłym roku. Głosować można na stronie ZIKiT do 25 sierpnia.

Kraków wybiera nazwę dla systemu, który ruszy w przyszłym roku. Jego operatorem będzie BikeU. Będzie to system czwartej generacji, czyli niewymagający zwrotu do stacji dokującej, w dodatku częściowo działający w zimie, docelowo ma liczyć 1,5 tys. pojazdów. Rozstrzygnięty w tym roku przetarg ma wreszcie zakończyć wieloletnie problemy miasta z tą usługą. Do tej pory rower publiczny pod Wawelem działał w ograniczonym zakresie, zwykle co roku zmieniano operatora. Również obecny przetarg wiązał się z odwołaniami i przez to znacząco się przedłużył.

Systemy rowerowe, które działają w około dwudziestu miastach w Polsce zwykle są określane przez skrótowce lub mają nazwy z wkomponowanym słowem „bike” (np. Bike_S w Szczecinie, czy białostocki BiKeR). Warszawskie Veturilo również zostało nazwane w wyniku konkursu (inne ówczesne propozycje to „Wawabike”, „Ziuuu”, „Rowerynka” czy „Wabik”). Choć wzięta z esperanto nazwa początkowo wydawała się nieco dziwna, świetnie się przyjęła.

W Krakowie postanowiono poddać pod głosowanie cztery propozycje, które odwołują się do wszystkich wymienionych wyżej modeli. „RMK” to skrótowiec oznaczający „Rower Miasta Krakowa”. Bicyklik ma się kojarzyć z tym, ze wystarczy jeden „klik” i można wsiadać na bicykl. Z kolei „Wavelo” i „Krakovelo” to połączenia „velo” z nazwą miasta lub najważniejszego miejsca w Krakowie. Nazwę można wybierać do najbliższego czwartku tutaj.

Jednoślady 4G, czyli czwartej generacji to, jak sugeruje ZIKiT, prawdziwa rewolucja technologiczna. Charakteryzują się dużą wytrzymałością i wysokim komfortem, a dzięki wyprostowanej pozycji podczas jazdy, są wysoko oceniane przez użytkowników. Fabrycznie wyposażone są w wał cardana zastępujący łańcuch, a zatem koniec z brudzeniem nogawek i serwisem w tym zakresie. Dodatkowe wyposażenie to m.in. koszyk stalowy, komputer pokładowy, aktywny gps i oświetlenie LED.

W nowym systemie wszystkie wcześniej założone konta i zgromadzone środki przez użytkowników będą nadal aktywne. Opłaty będą się jednak różniły w stosunku do tego, co znamy z innych polskich miast. Nie będzie darmowych 20 minut, a główną formą opłaty, przy zachowaniu możliwości jednorazowego wypożyczenia, będą najprawdopodobniej abonamenty.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków. Aleje Trzech Wieszczów wolniej, ale sprawniej

Przestrzeń

Kraków. Aleje Trzech Wieszczów wolniej, ale sprawniej

Katarzyna Paluch 11 sierpnia 2016

Kraków po ŚDM. Rekordowa komunikacja miejska

Komunikacja

Kraków po ŚDM. Rekordowa komunikacja miejska

Agnieszka Serbeńska 02 sierpnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5