Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Trzy firmy zaproszone do złożenia ofert na budowę tramwaju do Mistrzejowic

Dalej Wstecz
Autor:

wu, ZDMK

Data publikacji:
2020-02-19 16:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZDMK

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Trzy firmy zaproszone do złożenia ofert na budowę tramwaju do Mistrzejowic
fot. Anna Duda, UM Kraków
W styczniu br. Kraków zakończył dialog konkurencyjny z trzema zaproszonymi firmami w postępowaniu na budowę i utrzymanie ok. 4,5-kilometrowej trasy tramwajowej od Meissnera do Mistrzejowic. Na bazie rozmów opracowana została ostateczna dokumentacja techniczna. Przed weekendem firmy otrzymały zaproszenie do złożenia ofert.

Przedmiotem zamówienia jest budowa linii tramwajowej w ramach Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od ul. Meissnera do Mistrzejowic, a następnie jej utrzymanie w okresie trwania umowy. Zamówienie jest prowadzone w formuje partnerstwa publiczno-prywatnego.

Kilkumiesięczne negocjacje prowadzone były z trzema firmami – Mota-Engil Central Europe PPP Road; Vardun oraz konsorcjum firm PPP Solutions Polska i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu. Podstawą wyboru tych firm było spełnienie przez nich określonych warunków selekcji. 14 lutego otrzymały zaproszenie do złożenia ofert. To jednej z nich ostatecznie zostanie powierzona realizacja inwestycji.

Firmy od otrzymania zaproszenia mają 90 dni na przygotowanie i złożenie ofert. Z uwagi na ewentualne odwołania Kraków przewiduje, że umowa z wybraną firmą zostanie zawarta z końcem lata bieżącego roku. Czas na zaprojektowanie linii oraz pozyskanie decyzji pozwalającej na realizację inwestycji określony został na drugi kwartał 2022 r. Z kolei zakończenie robót budowlanych i rozpoczęcie okresu eksploatacji w pierwszym kwartale 2024 r. (utrzymanie przez okres 20 lat – do 2044 r.).

Na nowym 4,5-kilometrowym odcinku od ul. Meissnera do Mistrzejowic pojawi się 10 par przystanków. Zgodnie z wynikami prognoz ruchu w ciągu godziny z linii skorzysta blisko 3 tys. osób. Projekt zakłada, że tramwaje na tym odcinku będą mogły odjeżdżać z częstotliwością co 1,5 minuty. W okolicy ronda Polsadu pojawi się nowy wielopoziomowy węzeł przesiadkowy z tunelem tramwajowym i podziemnym przystankiem.

Projekt został wybrany jako jeden z kilku (z różnych branż) projektów pilotażowych przez rząd. W oparciu o doświadczenia krakowskiego projektu będą powstawały wytyczne dla innych miast odnośnie tego jak pozyskiwać finansowanie w modelu PPP na inwestycje infrastrukturalne. Jest to szczególnie ważne w perspektywie zakończenia finansowania takich projektów przez UE.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków: Tramwajowe inwestycje w 2020 r.

Przestrzeń

Kraków: Tramwajowe inwestycje w 2020 r.

Witold Urbanowicz 20 lutego 2020

W marcu wróci większość systemów rowerowych Nextbike’a

Komunikacja

W marcu wróci większość systemów rowerowych Nextbike’a

jd/inf. pras. 20 lutego 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5