Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Tramwaje na Trasie Łagiewnickiej ruszą w 2022 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-01-14 14:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Kraków / Trasa Łagiewnicka

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Tramwaje na Trasie Łagiewnickiej ruszą w 2022 r.
fot. UM Kraków
Jak zapowiada spółka Trasa Łagiewnicka, od 1 lutego udostępniony zostanie odcinek ul. Witosa (od ul. Beskidzkiej do Herberta), oraz cały przekrój skrzyżowania Herberta z Witosa. Sama trasa ostanie uruchomiona pod koniec roku, a komunikacja autobusowa oraz tramwajowa – na początku przyszłego roku.

Pod koniec tego roku kierowcy będą mogli korzystać z całej budowanej Trasy Łagiewnickiej – od Kurdwanowa do Ruczaju. Z kolei wiosną 2021 zakończą się w większości prace ziemne i usunięte zostaną związane z tym zanieczyszczenia z okolicznych jezdni i chodników.

W ramach inwestycji powstaje ok. 1,7 km nowej trasy tramwajowej. Jak zapowiada miasto, na początku 2022 r. uruchomiona komunikacja autobusowa i tramwajowa w ramach infrastruktury Trasy Łagiewnickiej. Dzięki niejpoprawi się dostępność oraz czas przejazdu komunikacją zbiorową w tej części miasta.

Tramwaje na na nowej trasie będą korzystać z ok. 700-metrowego tunelu pod Białymi Morzami, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. To najdłuższy podziemny obiekt powstający w ramach inwestycji. W tym rejonie 10 metrów pod ziemią znajdzie się również przystanek tramwajowy. Przed końcem roku – 28 grudnia – wykonawcy udało się przebić tunelem pod torami kolejowymi w rejonie ul. Zakopiańskiej. Dzięki temu powstający tam tunel tramwajowy ma gotową konstrukcję pod całymi Białymi Morzami.

Spółka Trasa Łagiewnicka SA rozpoczęła przygotowania do realizacji pozostałych elementów Trzeciej Obwodnicy Krakowa, czyli Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Jak przekonuje Kraków, ich budowa przyczyni się do usprawnienia ruchu samochodowego na południu i zachodzie miasta, ale i poprawi warunki kursowania komunikacji miejskiej oraz pozwoli na odciążenie centrum miasta w tych Alej Trzech Wieszczów z ruchu samochodowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków zamawia analizę dla tramwaju Pl. Inwalidów – Nowy Kleparz

Przestrzeń

Kraków zamawia analizę dla tramwaju Pl. Inwalidów – Nowy Kleparz

Witold Urbanowicz 28 grudnia 2020

Kraków: ZDMK chce zlecić analizę tramwaju na Lema

Przestrzeń

Kraków: ZDMK chce zlecić analizę tramwaju na Lema

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5