Jak zapowiada spółka Trasa Łagiewnicka, od 1 lutego udostępniony zostanie odcinek ul. Witosa (od ul. Beskidzkiej do Herberta), oraz cały przekrój skrzyżowania Herberta z Witosa. Sama trasa ostanie uruchomiona pod koniec roku, a komunikacja autobusowa oraz tramwajowa – na początku przyszłego roku.
Pod koniec tego roku kierowcy będą mogli korzystać z całej budowanej Trasy Łagiewnickiej – od Kurdwanowa do Ruczaju. Z kolei wiosną 2021 zakończą się w większości prace ziemne i usunięte zostaną związane z tym zanieczyszczenia z okolicznych jezdni i chodników.
W ramach inwestycji
powstaje ok. 1,7 km nowej trasy tramwajowej. Jak zapowiada miasto, na początku 2022 r. uruchomiona komunikacja autobusowa i tramwajowa w ramach infrastruktury Trasy Łagiewnickiej. Dzięki niejpoprawi się dostępność oraz czas przejazdu komunikacją zbiorową w tej części miasta.
Tramwaje na na nowej trasie
będą korzystać z ok. 700-metrowego tunelu pod Białymi Morzami, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. To najdłuższy podziemny obiekt powstający w ramach inwestycji. W tym rejonie 10 metrów pod ziemią znajdzie się również przystanek tramwajowy. Przed końcem roku – 28 grudnia – wykonawcy udało się przebić tunelem pod torami kolejowymi w rejonie ul. Zakopiańskiej. Dzięki temu powstający tam tunel tramwajowy ma gotową konstrukcję pod całymi Białymi Morzami.
Spółka Trasa Łagiewnicka SA rozpoczęła przygotowania do realizacji pozostałych elementów Trzeciej Obwodnicy Krakowa, czyli Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Jak przekonuje Kraków, ich budowa przyczyni się do usprawnienia ruchu samochodowego na południu i zachodzie miasta, ale i poprawi warunki kursowania komunikacji miejskiej oraz pozwoli na odciążenie centrum miasta w tych Alej Trzech Wieszczów z ruchu samochodowego.