Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków: Tramwaj na Krakowskiej i Dietla znacznie ponad budżetem

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-06-11 14:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Tramwaj na Krakowskiej i Dietla znacznie ponad budżetem
fot. Guillaume Speurt, lic. CC BY-SA 2.0 Wikimedia commons
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu otworzył oferty w przetargu na przebudowę torowiska tramwajowego i jezdni w ciągu Krakowskiej i Dietla. Wpłynęła jedna oferta, znacznie przekraczająca budżet zamawiającego.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ulic Krakowskiej na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z przebudową układu drogowego, chodników, ścieżek, towarzyszącej infrastruktury technicznej, węzła rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska. W zakres prac wchodzą także przebudowa ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej oraz przebudowa istniejącego mostu Piłsudskiego przez rzekę Wisłę.

Inwestycja zakłada m.in. zwężenie obu jezdni Dietla do 6 m i poszerzenie chodników. Torowisko na Dietla zostanie dostosowane do prowadzenia w przyszłości ruchu autobusowego. W ciągu ul. Krakowskiej zaprojektowano wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości do 30km/h oraz zawężenie szerokości jezdni poprzez zastosowanie wspólnych pasów ruchu tramwajowo-samochodo-autobusowych. W miejscu istniejących przystanków „Stradom” i „Plac Wolnica” zaprojektowano wyniesione perony typu wiedeńskiego.

Dzisiaj (11 czerwca) minął termin składania ofert. W postępowaniu wystartowało jedynie konsorcjum ZUE i KZN Rail, które swoją ofertę wyceniło na 85,4 mln zł brutto. To znacznie więcej niż oczekiwał zamawiający, który przeznaczył na realizację zamówienia kwotę w wysokości 56,5 mln zł brutto. W tej sytuacji ZIKiT musi zastanowić się, czy zwiększyć budżet, czy też rozpisać nowe postepowanie.

Całość prac musi zostać wykonana w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, przy czym przejezdność na torowisku tramwajowym ma zostać uzyskana w ciągu 8-10 miesięcy. Prace mają być podzielone na etapy – zamknięcie Krakowskiej od Dietla do Podgórskiej, od Podgórskiej (Most Piłsudskiego) do Legionów Piłsudskiego oraz przebudowa skrzyżowania Krakowska – Dietla – Stradomska (z zachowaniem przejazdu tramwaju w jezdnej relacji).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków. Rusza przetarg na tramwaj PPP do Mistrzejowic

Prawo & Finanse

Kraków. Rusza przetarg na tramwaj PPP do Mistrzejowic

jd/inf. pras. 06 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS