Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic w PPP. W lipcu start negocjacji z firmami

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-06-18 15:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowe UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Tramwaj do Mistrzejowic w PPP.  W lipcu start negocjacji z firmami
fot. Anna Duda, UM Kraków
Kraków chce zrealizować budowę linię tramwajową do Mistrzejowic w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Zarząd Dróg Miasta Krakowa w lipcu rozpocznie negocjacje z trzema wybranymi w rankingu firmami. To jednej z nich zostanie powierzona realizacja inwestycji.

Wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym dotyczącym budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic złożyło siedem firm. Po weryfikacji do dalszej części dialogu zostały wybrane trzy spośród nich: konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider) i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu (partner); Mota-Engil Central Europe PPP; Vardun. Podstawą ustalenia rankingu firm było spełnienie przez nich określonych warunków selekcji.

Od decyzji firmom przysługiwało odwołanie. Z tej możliwości skorzystało konsorcjum firm: PPP Solutions Polska i Gulermak oraz konsorcjum firm: Budimex, Asfalt Śląski WPRINŻ i FBSerwis SA. W pierwszym przypadku z uwagi na braki formalne odwołanie po wniesieniu zostało zwrócone. W drugim po rozprawie KIO odwołanie zostało oddalone.

W lipcu rozpoczną się negocjacje z trzema wspominanymi podmiotami. Doświadczenia polskie w projektach w modelu PPP zakładają przeprowadzenie 4-5 rund negocjacyjnych. W trakcie rozmów omówione będą sprawy techniczne, kwestie finansowe-prawne, ustalony zostanie kształt umowy. Po ich zakończeniu firmy zostaną poproszone o złożenie ostatecznych ofert (późną jesienią). Będą na to miały maksymalnie 3 miesiące.

Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona, wybuduje około 4,5-kilometrowy odcinek sieci tramwajowej od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, Stanisława Lema i Janusza Meissnera, aż do Mistrzejowic, dokona rozbudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach, a także zrealizuje blisko kilometrowy tunel pod rondem Polsadu. Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone w formie „opłaty za dostępność” po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji. Więcej o zakresie pisaliśmy tutaj.

Zawarcie umowy z wybraną firmą na projekt, budowę i eksploatację planowane jest w III kwartale 2020 r. Uzyskanie ZRID w II kwartale 2022 r., zakończenie robót budowlanych i rozpoczęcie okresu eksploatacji w I kwartale 2024 r. Zakończenie okresu eksploatacji w I kwartale 2044 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków bez tramwajów Modertransu? Odwołanie oddalone

Komunikacja

Kraków bez tramwajów Modertransu? Odwołanie oddalone

Witold Urbanowicz 04 czerwca 2019

Kraków zaprojektuje tramwaj na Azory. Rusza przetarg

Przestrzeń

Kraków zaprojektuje tramwaj na Azory. Rusza przetarg

Witold Urbanowicz 03 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5