Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Tramwaj do Górki Narodowej. Prace postępują mimo zimy

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
22-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków: Tramwaj do Górki Narodowej. Prace postępują mimo zimy
mat. UM Kraków
Sukcesywnie wykonywane są kolejne elementy prac związanych z budową linii tramwajową do Górki Narodowej. Mocno zaawansowane są roboty m.in. przy przełożeniu fragmentu koryta potoku Sudoł, czy budowie ciepłociągu pod ulicą Opolską.

Najpoważniejsze i najbardziej zaawansowane obecnie prace to rejon ul. Opolskiej, gdzie trwają przekładki podziemnej infrastruktury technicznej – sieci teletechnicznej i telekomunikacyjnej, gazowej, wodno-kanalizacyjnej, CO oraz sieci energetycznych wysokiego, średniego i niskiego napięcia. Wykonywane są m. in. przewierty pod ulicą Opolską dla sieci wysokiego napięcia, a także tzw. przewierty dla ciepłociągu na północnej, zamkniętej dla ruchu nitce ul. Opolskiej oraz w rejonie ul. Nad Sudołem. W tym rejonie trwa też budowa konstrukcji oporowych dla estakady drogowo-tramwajowej.

Wykonawca, firma Intercor, nie zwalnia też tempa przy budowie obiektów inżynierskich: realizowany jest most na rzece Białucha, gdzie stawiane są podpory, trwa budowa przepustu na potoku Bibiczanka.

Mocno zaangażowane są też roboty na odcinku bliżej przyszłej pętli Górka Narodowa. Jeszcze w ubiegłym roku rozpoczęto tam prace ziemne. Trwa też budowa konstrukcji oporowych - wykonywane są poszczególne segmenty tzw. rynny betonowej, którą będzie poruszać się tramwaj.

Wykonawca prowadzi też prace związane z budową i przebudową instalacji podziemnych m.in. w rejonie ulic Pachońskiego, Białoprądnickiej, Górnickiego i Bociana.Ten zakres robót będzie kontynuowany w najbliższym czasie. Nie będzie też istotnych korekt w tymczasowej organizacji ruchu. Te pojawią się dopiero wiosną, wraz z nowym frontem robót na poszczególnych odcinkach zadania. Chodzi m.in. o rejon ulicy Opolskiej, gdzie planowane jest zajęcie pod realizację inwestycji jezdni południowej, a otwarcie dla ruchu jezdni północnej. O terminach zmian będziemy informować na bieżąco.

Linia tramwajowa Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie P&R. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Zgodnie z kontraktem wykonawca będzie miał 26 miesięcy na zakończenie wszystkich prac. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską na łączną kwotę ok. 151 mln zł.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5