Kraków otworzył oferty w przetargu na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy nowej trasy tramwajowej łączącej Cichy Kącik i Azory, z tunelem pod torami kolejowymi. Wystartowało aż dziesięć firm, ale wszystkie propozycje znacząco przekraczają założenia budżetowe zamawiającego.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik – Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wykonawca ma zaprezentować min. trzy warianty linii.
Punktem wyjściowym jest budowa dwutorowej linii o wydzielonym torowisku od ul. Opolskiej do istniejącej pętli Cichy Kącik. Jej długość to ok. 3000 m. Rozważona ma być też koncepcja budowy linii z pętli Cichy Kącik do Królowej Jadwigi. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (24 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartowało 10 podmiotów z ofertami od kwoty 1,098 mln zł brutto do kwoty 2,071 mln zł brutto. Najtańszą propozycję złożyła spółka LPW z Katowic. Wszystkie przekraczają skromy budżet, jaki Zarząd Inwestycji Miejskich określił na 500 tys. zł. Startujący zaoferowali ponadto maksymalne wydłużenie okresu gwarancji. O wyborze zdecyduje więc cena, jeśli w ogóle ZIM znajdzie dodatkowe środki na rozstrzygnięcie.