Zarząd Dróg Miasta Krakowa otworzył oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ok. 2-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego wraz z pętlą Kopiec Wandy. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów.
Torowisko w ciągu al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego należy do jednego z najbardziej wyeksploatowanych w Krakowie. Obecnie obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 10 km/h. Jak informuje ZDMK, prace konserwacyjne pozwalają na utrzymanie ruchu, ale na dłuższą metę nie obejdzie się bez przebudowy – tym bardziej, że trasa ta ma służyć za objazd w trakcie remontu torowiska w al. Solidarności.
Przedmiotem prowadzonego przetargu jest przygotowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska w ciągu al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego na odcinku od pl. Centralnego do ul. Bardosa oraz pętli tramwajowej Kopiec Wandy wraz z przebudową sieci trakcyjnej, odwodnieniem, przebudową kolidującej infrastruktury. W sumie prace obejmą ok. 2 km trasy.
O zamówienie ubiega się sześć podmiotów z ofertami od 787,2 tys. zł brutto do 1,722 mln zł brutto. W budżecie, określonym na kwotę 1,3 mln zł, zmieściło się pięć firm. Najtańszą ofertę złożył Progreg.
Kryteria wyboru to cena (60%) oraz okres gwarancji (40%). O wyborze de facto zdecyduje cena, gdyż wszyscy zaoferowali 48 miesięcy gwarancji. Na opracowanie projektu przeznaczono 10 miesięcy.
Odcinek wzdłuż al. Jana Pawła II oddano do użytku w 1958 r., wzdłuż Ptaszyckiego – w 1971 r., a samą pętlę Kopiec Wandy – w 1977 r. Stan torowisk określany jest jako zły. Trasa ta obsługiwana jest obecnie przez linię nr 10 i 16, a na pętli Kopiec Wandy kończą bieg tramwaje linii 21, 22 (wycofana Mrozowej po
zamknięciu trasy do Walcowni) i 44.