Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Sześć ofert na remont torów między pl. Centralnym a Kopcem Wandy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków: Sześć ofert na remont torów między pl. Centralnym a Kopcem Wandy
fot. Mateusz Giełczyński, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commonsWidok z 2016 r.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa otworzył oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ok. 2-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego wraz z pętlą Kopiec Wandy. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów.

Torowisko w ciągu al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego należy do jednego z najbardziej wyeksploatowanych w Krakowie. Obecnie obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 10 km/h. Jak informuje ZDMK, prace konserwacyjne pozwalają na utrzymanie ruchu, ale na dłuższą metę nie obejdzie się bez przebudowy – tym bardziej, że trasa ta ma służyć za objazd w trakcie remontu torowiska w al. Solidarności.

Przedmiotem prowadzonego przetargu jest przygotowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska w ciągu al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego na odcinku od pl. Centralnego do ul. Bardosa oraz pętli tramwajowej Kopiec Wandy wraz z przebudową sieci trakcyjnej, odwodnieniem, przebudową kolidującej infrastruktury. W sumie prace obejmą ok. 2 km trasy.

O zamówienie ubiega się sześć podmiotów z ofertami od 787,2 tys. zł brutto do 1,722 mln zł brutto. W budżecie, określonym na kwotę 1,3 mln zł, zmieściło się pięć firm. Najtańszą ofertę złożył Progreg.

Kryteria wyboru to cena (60%) oraz okres gwarancji (40%). O wyborze de facto zdecyduje cena, gdyż wszyscy zaoferowali 48 miesięcy gwarancji. Na opracowanie projektu przeznaczono 10 miesięcy.

Odcinek wzdłuż al. Jana Pawła II oddano do użytku w 1958 r., wzdłuż Ptaszyckiego – w 1971 r., a samą pętlę Kopiec Wandy – w 1977 r. Stan torowisk określany jest jako zły. Trasa ta obsługiwana jest obecnie przez linię nr 10 i 16, a na pętli Kopiec Wandy kończą bieg tramwaje linii 21, 22 (wycofana Mrozowej po zamknięciu trasy do Walcowni) i 44.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5