Kończy się projektowanie i uzgadnianie pieszo-rowerowego mostu kolejowego nad Wisłą. Przeprawa ułatwi komunikację w centrum Krakowa i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, ze współudziałem gminy miejskiej Kraków, współfinansowana jest ze środków unijnych, instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
W Krakowie trwa budowa nowych mostów kolejowych przez Wisłę. PKP PLK zaplanowały trzy nowe mosty kolejowe nad Wisłą. Od 2020 r. roku po pierwszym z nich kursują pociągi. Obok postępuje budowa dwóch kolejnych przepraw. Środkowa będzie gotowa na przełomie tego i przyszłego roku. Znajdą się na niej dwa tory kolejowe, przeznaczone dla pociągów dalekobieżnych. Trzeci most będzie kolejowy i pieszo-rowerowy. Kończy się projektowanie tej ostatniej przeprawy. Uzyskana jest już część pozwoleń budowlanych. Za kilka tygodni ruszy montaż konstrukcji obiektu. Planuje się, że most będzie gotowy w II połowie 2022 r.
– Ważnym elementem rządowej strategii rozwoju kolei jest rozwój połączeń aglomeracyjnych. W Krakowie toczą się wielkie inwestycje, dzięki którym mieszkańcy będą chętniej korzystać z transportu zbiorowego. To dobra wiadomość dla osób żyjących w mieście i dobra wiadomość dla środowiska – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Dzięki budowie mostu w centrum Krakowa powstanie ważna trasa dla komunikacji rowerowej. Rowerzyści będą mieli do dyspozycji nową drogę o szerokości trzech metrów. Najazdy zlokalizowane będą przy ul. Halickiej i ul. Kącik. Obok znajdzie się miejsce na dwumetrowy chodnik dla pieszych. Dzięki niemu, będzie można dostać się do przystanku Kraków Zabłocie z ulic położonych po drugiej stronie Wisły. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą korzystały z mostu dzięki rampom i podjazdom.
– Przy realizacji inwestycji szukamy korzystnych rozwiązań, aby zapewnić mieszkańcom większą dostępność do kolei, oraz ułatwić komunikację w aglomeracjach. Budowa kładki pieszo-rowerowej przy moście kolejowym nad Wisłą w Krakowie pokazuje, że projekt ważny dla podróży pociągiem przyczyni się także do poprawy komunikacji miejskiej – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
Budowa trasy pieszo-rowerowej to wspólna inicjatywa PLK i władz miasta Krakowa, które współfinansują tę inwestycję. To kluczowy element większego ciągu komunikacyjnego, który połączy, wzdłuż linii kolejowej, ul. Wielicką z ul. Kopernika.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.