Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków. Radni i prezydent chcą zakazu jazdy e-hulajnogą po parkach

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-10-11 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków. Radni i prezydent chcą zakazu jazdy e-hulajnogą po parkach
fot. Michał Szymajda
W środę, na wspólnej konferencji z prezydentem Krakowa Jackiem Majchrowskim, radny Rafał Komarewicz z klubu Przyjazny Kraków zapowiedział propozycję zmiany regulaminów głównych krakowskich parków. Hulajnogi elektryczne miałyby tam zakaz wstępu.

Konferencja została zorganizowana przez ratusz, bo Majchrowski zapowiedział zorganizowanie spotkania ze wszystkimi operatorami hulajszeringów w Krakowie, w celu ustalenia zasad korzystania z tego środka transportu i późniejszego egzekwowania ich.

– Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że hulajnogi elektryczne mogą być wygodnym, tanim i ekologicznym środkiem transportu w dużych miastach. Z drugiej strony wprowadzanie ich do miast w sposób pozbawiony jakichkolwiek regulacji, pokazało, że mogą być też środkiem transportu bardzo niebezpiecznym – mówił prezydent Krakowa.

Zwrócił uwagę, że głównym problemem jest porzucanie hulajnóg w miejscach, w których mogą być niebezpieczne dla innych użytkowników dróg. Zapowiedział, że po wyborach zaprezentuje możliwe rozwiązania prawne posłom wybranym z Krakowa, a przy okazji wezwał do zmian w stosownych ustawach, choć nie przedstawił konkretnych rozwiązań.

Warto nadmienić, że trwają właśnie konsultacje ministerialnego projektu ustawy o urządzeniach transportu osobistego (UTO), ale projekt skupia się raczej na określeniu czym jest takie urządzenie i jakie musi spełniać wymogi, a nie na narzędziach dla samorządów, dzięki którym mogłyby kontrolować ich używanie. Jeśli chodzi o obowiązki i ograniczenia dla użytkowników, projekt jest bardzo liberalny.

Radny Komarewicz przyznał, że jego klub złożył propozycję uchwały zmieniającej regulaminy m.in. Plant, parku Jordana i parku Krakowskiego, tak, by nie mogły do nich wjeżdżać e-hulajnogi. Radny chciałby też możliwości ograniczenia ruchu tego środka transportu na konkretnych obszarach miasta, ale jak sam przyznaje, sytuacja prawna jest niejasna i również z tego powodu przydałyby się regulacje ustawowe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Hulajnogi Lime za darmo w dniu wyborów

Mobilność

Hulajnogi Lime za darmo w dniu wyborów

jd/inf. pras. 10 października 2019

Monachium. Po Oktoberfest kilkuset e-hulajnogistów straciło prawo jazdy

Mobilność

Monachium. Po Oktoberfest kilkuset e-hulajnogistów straciło prawo jazdy

Jakub Dybalski 08 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5