Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków przebuduje tramwaj na Krakowskiej i Dietla. Drugie podejście

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kraków przebuduje tramwaj na Krakowskiej i Dietla. Drugie podejście
mat. ZIKIT
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosił nowy przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego i jezdni w ciągu Krakowskiej i Dietla. Miasto liczy na to, że tym razem uda się uzyskać korzystniejszą cenę.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ulic Krakowskiej na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z przebudową układu drogowego, chodników, ścieżek, towarzyszącej infrastruktury technicznej, węzła rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska. W zakres prac wchodzą także przebudowa ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej oraz przebudowa istniejącego mostu Piłsudskiego przez rzekę Wisłę.

Inwestycja zakłada m.in. zwężenie obu jezdni Dietla do 6 m i poszerzenie chodników. Torowisko na Dietla zostanie dostosowane do prowadzenia w przyszłości ruchu autobusowego. W ciągu ul. Krakowskiej zaprojektowano wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości do 30km/h oraz zawężenie szerokości jezdni poprzez zastosowanie wspólnych pasów ruchu tramwajowo-samochodowo-autobusowych. W miejscu istniejących przystanków „Stradom” i „Plac Wolnica” zaprojektowano wyniesione perony typu wiedeńskiego.

Termin składania ofert mija 12 października. O wyborze zadecydują cena (60%), termin uzyskania przejezdności torowiska tramwajowego (20%) oraz długość okresu gwarancji (20%).

Całość prac musi zostać wykonana w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, przy czym przejezdność na torowisku tramwajowym ma zostać uzyskana w ciągu 8-10 miesięcy. Prace mają być podzielone na etapy – zamknięcie Krakowskiej od Dietla do Podgórskiej, od Podgórskiej (Most Piłsudskiego) do Legionów Piłsudskiego oraz przebudowa skrzyżowania Krakowska – Dietla – Stradomska (z zachowaniem przejazdu tramwaju w jezdnej relacji).

To już drugie postępowanie na tę inwestycję. W poprzednim postępowaniu, ogłoszonym pod koniec marca, wystartowało jedynie konsorcjum ZUE i KZN Rail, które swoją ofertę wyceniło na 85,4 mln zł brutto. To znacznie więcej niż oczekiwał zamawiający, który przeznaczył na realizację zamówienia kwotę w wysokości 56,5 mln zł brutto. W tej sytuacji przetarg został unieważniony.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5