Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosił nowy przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego i jezdni w ciągu Krakowskiej i Dietla. Miasto liczy na to, że tym razem uda się uzyskać korzystniejszą cenę.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ulic Krakowskiej na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z przebudową układu drogowego, chodników, ścieżek, towarzyszącej infrastruktury technicznej, węzła rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska. W zakres prac wchodzą także przebudowa ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej oraz przebudowa istniejącego mostu Piłsudskiego przez rzekę Wisłę.
Inwestycja zakłada m.in. zwężenie obu jezdni Dietla do 6 m i poszerzenie chodników. Torowisko na Dietla zostanie dostosowane do prowadzenia w przyszłości ruchu autobusowego. W ciągu ul. Krakowskiej zaprojektowano wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości do 30km/h oraz zawężenie szerokości jezdni poprzez zastosowanie wspólnych pasów ruchu tramwajowo-samochodowo-autobusowych. W miejscu istniejących przystanków „Stradom” i „Plac Wolnica” zaprojektowano wyniesione perony typu wiedeńskiego.
Termin składania ofert mija 12 października. O wyborze zadecydują cena (60%), termin uzyskania przejezdności torowiska tramwajowego (20%) oraz długość okresu gwarancji (20%).
Całość prac musi zostać wykonana w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, przy czym przejezdność na torowisku tramwajowym ma zostać uzyskana w ciągu 8-10 miesięcy. Prace mają być podzielone na etapy – zamknięcie Krakowskiej od Dietla do Podgórskiej, od Podgórskiej (Most Piłsudskiego) do Legionów Piłsudskiego oraz przebudowa skrzyżowania Krakowska – Dietla – Stradomska (z zachowaniem przejazdu tramwaju w jezdnej relacji).
To już drugie postępowanie na tę inwestycję. W poprzednim postępowaniu, ogłoszonym pod koniec marca, wystartowało jedynie konsorcjum ZUE i KZN Rail, które swoją ofertę wyceniło na 85,4 mln zł brutto. To
znacznie więcej niż oczekiwał zamawiający, który przeznaczył na realizację zamówienia kwotę w wysokości 56,5 mln zł brutto. W tej sytuacji przetarg został unieważniony.