Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kraków: Problem osiadających Krakowiaków. Pesa musi zmodyfikować wózki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kraków: Problem osiadających Krakowiaków. Pesa musi zmodyfikować wózki
fot. MJ
Niedawno głośno było o Krakowiakach, których pudła ocierały o krawężnik przystanku. Jak wyjaśnia przewoźnik, to efekt zużywania się obręczy kół. MPK Kraków wezwało Pesę do modyfikacji wózków, by była możliwość regulowania wysokości pudeł. Producent z kolei wskazuje, że błędy mogą leżeć po stronie infrastruktury (złe wyprofilowanie przystanków). Obecnie, na trasach, po których Krakowiaki jeżdżą, problem nie występuje. 

W marcu portal Love Krakow informował o problemach ze skręcającymi Krakowiakami, wyprodukowanymi przez Pesę. Pojazdy jadące ul. Straszewskiego w kierunku Franciszkańskiej tarły podwoziem o krawężnik przystanku Filharmonia. – Opisany problem z wagonami typu Krakowiak był nam znany. Wynika on z faktu minimalnego obniżania się poziomu pudła wagonów w efekcie naturalnego zużywania się obręczy kół podczas eksploatacji tramwajów – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK w Krakowie.

Przewoźnik zgłosił sprawę Pesie. – Producent w ramach gwarancji modyfikuje wózki tramwajowe, tak aby była możliwość regulowania wysokości pudła wagonów. Kilka pierwszych wagonów już zyskało taką funkcjonalność. Prace obejmą wszystkie 36 tramwajów typu Krakowiak – dodaje rzecznik MPK.

Do sprawy "osiadania" tramwajów odniosła się też Pesa. – Zmniejszenie średnicy kół jako efekt ich naturalnej eksploatacji, a w konsekwencji powoduje obniżenie całego tramwaju.  Pesa, by zredukować obniżenie zawieszenia wynikające z toczenia kół, podczas modernizacji wózków tramwajów zastosuje rozwiązanie dające możliwość regulacji wysokości, co wyeliminuje problem – mówi Maciej Grześkowiak, szef PR Pesy. Jednocześnie producent pojazdów wskazuje, że przyczyna problemów może leżeć po stronie infrastruktury i wiązać się ze złym wyprofilowaniem przystanków. – Do ocierania pojazdu o krawędź peronu dochodzi w dość specyficznych warunkach np. przy przystanku na ul. Straszewskiego przy skręcie w lewo w ul. Franciszkańską. Peron na tym przystanku zlokalizowany jest blisko łuku toru, a w takich miejscach zgodnie z normami stosuje się dodatkowe zwiększenie odległości krawędzi peronu od osi toru. W tym miejscu nie zwiększono tej odległości, co może być jedną z przyczyn ocierania pojazdu o peron – zauważa Grześkowiak.

Rzecznik MPK Kraków informuje, że problem na przystanku Filharmonia występował w związku z objazdami tramwajów spowodowanych remontem odcinka sieci tramwajowej. – Obecnie nie odnotowujemy takich zdarzeń z udziałem Krakowiaków – zapewnia Gancarczyk. Jednocześnie informuje, że spółka wciąż oczekuje na zakończenie modyfikacji wszystkich tramwajów.

Aktualizacja, godz. 15:00: Dodane stanowisko Pesy
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków: Kwestia kar za Krakowiaki zamknięta

Komunikacja

Kraków: Kwestia kar za Krakowiaki zamknięta

Witold Urbanowicz 31 stycznia 2019

Kary za Krakowiaki. Zostaną w Krakowie czy wrócą do Unii?

Prawo & Finanse

Kraków zabezpieczył 20 mln zł za opóźnione tramwaje Pesy. Co z resztą?

Prawo & Finanse

Krakowiaki nie psują się bardziej?

Komunikacja

Krakowiaki nie psują się bardziej?

Witold Urbanowicz 12 września 2016

Krakowiaki przejechały milion kilometrów

Komunikacja

Krakowiaki przejechały milion kilometrów

Dominik Lebda 07 kwietnia 2016

Wykolejone Krakowiaki. Przez zły stan torów?

Komunikacja

Wykolejone Krakowiaki. Przez zły stan torów?

Witold Urbanowicz 20 stycznia 2016

Zobacz również:

Kraków: Kwestia kar za Krakowiaki zamknięta

Komunikacja

Kraków: Kwestia kar za Krakowiaki zamknięta

Witold Urbanowicz 31 stycznia 2019

Kary za Krakowiaki. Zostaną w Krakowie czy wrócą do Unii?

Prawo & Finanse

Kraków zabezpieczył 20 mln zł za opóźnione tramwaje Pesy. Co z resztą?

Prawo & Finanse

Krakowiaki nie psują się bardziej?

Komunikacja

Krakowiaki nie psują się bardziej?

Witold Urbanowicz 12 września 2016

Krakowiaki przejechały milion kilometrów

Komunikacja

Krakowiaki przejechały milion kilometrów

Dominik Lebda 07 kwietnia 2016

Wykolejone Krakowiaki. Przez zły stan torów?

Komunikacja

Wykolejone Krakowiaki. Przez zły stan torów?

Witold Urbanowicz 20 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5